chceauto.pl
x
Nowe Porsche 911 niemal w pełnej krasie

Nowe Porsche 911 niemal w pełnej krasie

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2018-11-06
Na początku przyszłego roku w europejskich salonach Porsche pojawi się ósma generacja modelu 911. Obecnie egzemplarze przedprodukcyjne przechodzą intensywne testy w różnych rejonach świata.

Porsche 911
Porsche 911
Prototypy przemieszczają się pomiędzy strefami klimatycznymi z różnicą temperatur wynoszącą nawet 85 stopni Celsjusza, sprintem pokonują zmiany wysokości sięgające ponad 4 km, znoszą korki w wielkich miastach i ustanawiają nowe rekordy na torach. Po wszystkim każdy element samochodu musi działać równie niezawodnie, co na początku.

Porsche 911
Porsche 911
W pierwszej kolejności testy skupiają się na tradycyjnie najważniejszych obszarach, takich jak podwozie i silnik. Dodatkowo przewidziano testy funkcjonalne i obciążeniowe całkowicie nowej koncepcji obsługi w kokpicie, a także instrumentów oraz wyświetlaczy. Również nowe systemy wspomagające kierowcę i poszerzony zakres łączności muszą sprostać wyzwaniom, jakie stawia intensywny maraton testowy: usługi Porsche Connect różnią się zależnie od kraju, dlatego testowanie ich działania i funkcjonalności wymaga dużych nakładów.

Porsche 911
Porsche 911
W regionach o gorącym klimacie, takich jak państwa Zatoki Perskiej na Bliskim Wschodzie czy Dolina Śmierci w USA, klimatyzacja, zarządzanie temperaturą i przebieg procesu spalania muszą zaliczyć testy funkcjonalne w temperaturze nawet 50 stopni Celsjusza. Wewnętrzne komponenty nie mogą się rozszerzać, kurczyć ani hałasować, gdy zostaną np. wystawione na intensywne nasłonecznienie.

Porsche 911
Porsche 911
W Finlandii, w temperaturach rzędu -35 stopni Celsjusza, harmonogram testów obejmował m.in. uruchamianie silnika na zimno, skuteczność ogrzewania i klimatyzacji, poziom przyczepności, prowadzenie i zachowanie podczas hamowania, a także szybkość reakcji systemów kontroli dynamiki jazdy. Kręte, wymagające drogi w europejskim obszarze koła podbiegunowego oferują optymalne warunki do testowania sportowego samochodu.

W ramach testów wytrzymałościowych egzemplarze nowej „911” trafiły też do Chin, na tamtejsze tory wyścigowe i publiczne drogi, z typowym dla tego kraju natężeniem ruchu, jak również udowodniły, że potrafią niezawodnie pracować na paliwach o odmiennych właściwościach.

Porsche 911
Porsche 911
Stałym punktem rygorystycznego programu testowo-rozwojowego Porsche jest Nürburgring. Silnik, przekładnia, hamulce i podwozie – to wszystko musiało udowodnić swoje kompetencje na tym wymagającym torze, zlokalizowanym w rejonie gór Eifel. We Włoszech pojazdy testowe jeździły wokół szybkich pętli toru Nardò, gdzie skupiano się nie tylko na prędkości maksymalnej, ale także na chłodzeniu i prowadzeniu.

Porsche 911
Porsche 911
Najniższy punkt w trakcie testów wytrzymałościowych przedprodukcyjne auta osiągały w Dolinie Krzemowej – było to około 90 m poniżej poziomu morza; z kolei rzadkie powietrze na szczycie Mount Evans w Kolorado (4300 m n.p.m.) stanowiło wyzwanie dla doładowania biturbo oraz układu paliwowego. Do chwili ukończenia testów nowe „911” pokonały łącznie dystans około 3 milionów kilometrów.

Mniej efektownym, choć nie mniej ważnym punktem programu są zorientowane na klienta codzienne próby na publicznych drogach w miastach i wsiach całych Niemiec. Także podczas tego etapu kierowcy pojazdów testowych pokonują znaczne przebiegi. Cel: zagwarantowanie trwałości i codziennej wygody kompletnego samochodu oraz jego układów – tak aby ósma generacja ikony sportowych aut kontynuowała tradycję i okazała się najlepszą „911” wszech czasów.

Nowe Porsche 911 niemal w pełnej krasie - GALERIA ZDJĘĆ

Nowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasie

Zobacz także

Nowe Porsche 911 Carrera S. Tak szybkiego nie było

Nowe Porsche 911 Carrera S. Tak szybkiego nie było 2025-01-08

Porsche ponownie wprowadza na rynek 911 Carrera S, które wypełni lukę pomiędzy 911 Carrera a 911 Carrera GTS T-Hybrid. Układ napędowy "eski" został udoskonalony i osiąga teraz poziom mocy zarezerwowany wcześniej dla poprzedniego 911 Carrera GTS.
Porsche 911 GT3. Polskie ceny

Porsche 911 GT3. Polskie ceny 2024-12-07

W 25. rocznicę premiery legendarnego modelu, Porsche wprowadza na polski rynek nowe 911 GT3 – samochód , który nadaje się nie tylko do codziennej jazdy, ale również przejażdżek na torze.
Porsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualem

Porsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualem 2024-11-04

Porsche wzbogaca gamę 911 o lekki wariant 911 Carrera T. Za sprawą lekkiego oszklenia, ograniczonej izolacji oraz ręcznej skrzyni 6-biegowej 911 Carrera T w najlżejszej konfiguracji, z fotelami w pełni kubełkowymi, waży zaledwie 1478 kilogramów. W...
Porsche 911 Turbo 50 Years

Porsche 911 Turbo 50 Years 2024-08-19

Aby uczcić 50. urodziny 911 Turbo, Porsche wprowadza na rynek wersję jubileuszową. 911 Turbo 50 Years łączy wysokie osiągi z ekskluzywnymi elementami stylistycznymi. Porsche ograniczyło produkcję 911 Turbo 50 Years, bazującym na ostatniej generacji...
Porsche 911 po modernizacji. Nowością napęd T-Hybrid

Porsche 911 po modernizacji. Nowością napęd T-Hybrid 2024-06-06

Porsche 911 zostało zmodernizowane. Nowe 911 Carrera GTS to pierwsze 911 dopuszczone do ruchu drogowego wyposażone w napęd hybrydowy o wysokich osiągach. Nowo opracowany, innowacyjny układ napędowy z jednostką o pojemności skokowej 3,6 l zapewnia dobre...
Porsche 911 z napędem hybrydowym nadjeżdża

Porsche 911 z napędem hybrydowym nadjeżdża 2024-05-15

Po raz pierwszy w 61-letniej historii Porsche 911 model ten otrzyma hybrydowy zespół napędowy. Samochód z nowym napędem był testowany w różnych warunkach na całym świecie, od warunków zimowych bo upalne, jak miało to miejsce w trakcie końcowych...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS