Wiemy już, jak wygląda Porsche Cayenne trzeciej generacji.
Porsche Cayenne
Chociaż oficjalna premiera tego modelu będzie miała miejsce dopiero 29 sierpnia (później auto zostanie pokazane szerokiej publiczności na salonie we Frankfurcie), to Porsche ujawniło wygląd nowego Cayenne na serii fotografii przedstawiających przeprodukcyjne testy.
Nowe Porsche Cayenne to pojazd zbudowany od postaw. Samochód oparto na nowej, modułowej płycie podłogowej, dzięki czemu ma być wyraźnie lżejszy od obecnej generacji (w podobnych wersjach o około 100 kg).
Porsche Cayenne
Źródła napędu oficjalnie jeszcze nie znamy. Prawdopodobnie auto będzie oferowane z benzynowym silnikiem 2.9V6 biturbo oraz podwójnie doładowaną benzynową jednostką 4.0V8. Fani diesli będą mogli wybrać znany z Audi SQ5 silnik 4.0V8 TDI. W późniejszym czasie pojawi się wersja hybrydowa, a niewykluczone, że również elektryczna.
Porsche podkreśla olbrzymi nacisk położony na testy nowego modelu - zarówno prototypów, jak i później egzemplarzy preseryjnych. Samochody testowano na torach: Hockenheim i Nurburgring, a także słynnym włoskim owalnym torze Nardo, na którym możliwe jest osiąganie ekstremalnych prędkości.
Porsche Cayenne
Samochody testowe jeździły również w klimacie gorącym (pustynie w pobliżu Dubaju i amerykańska Dolina Śmierci), gdzie temperatury osiągają 50 stopni Celsjusza, a także zimnym (Alaska, gdzie temperatura spadała do -45 st. Celsjusza). Ponadto możliwości terenowe testowano m.in. w Szwecji, Finlandii, Hiszpanii, RPA, Japonii i Nowej Zelandii.
Samochody testowe pokonały łącznie 4,4 mln kilometrów, co oznacza, że na każdy egzemplarz przypadło ok. 240 tys. km.
Pierwsza generacja Porsche Cayenne trafiła na rynek w 2002 roku. Od tamtej pory model ten znalazł 760 tys. nabywców, a Cayenne stało się bestsellerem Porsche zdetronizowanym dopiero przez Macana.
Testy nowego Porsche Cayenne:
Nowe Porsche Cayenne. Pierwsze zdjęcia - GALERIA ZDJĘĆ