Na salonie we Frankfurcie debiutowało nowe Porsche Cayenne Turbo. To topowy model trzeciej generacji Cayenne.
Porsche Cayenne Turbo
Sercem nowego Cayenne Turbo jest nowy, 4-litrowy silnik V8 biturbo, który generuje 550 KM mocy i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 30 KM oraz o 20 Nm więcej niż w poprzedniku.
Nowa, 8-stopniowa przekładnia Tiptronic S łączy się z aktywnym napędem na obie osie Porsche Traction Management (PTM). Cayenne Turbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s (3,9 s z pakietem Sport Chrono), a jego prędkość maksymalna wynosi 286 km/h.
Porsche Cayenne Turbo
Samochód otrzymał zmieniony pas przedni. Nocą na tle innych wariantów modelu wyróżniają go podwójne moduły przednich świateł. W profilu uwagę zwracają seryjne 21-calowe obręcze Turbo, również zarezerwowane specjalnie dla topowej odmiany, oraz poszerzone nadkola z lakierowanymi osłonami.
Cayenne Turbo posiada adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które wykorzystuje trzy kolumny powietrzne na każdą kolumnę – w efekcie może odwzorowywać zróżnicowaną sztywność sprężyn. Z sześcioma wysokościami zawieszenia do wyboru można ręcznie dopasować prześwit do aktualnych warunków terenowych. Prześwit zmienia się też automatycznie, przy wyborze jednego z pięciu dostępnych programów jazdy po utwardzonych i nieutwardzonych drogach.
Porsche Cayenne Turbo
Nowe Cayenne Turbo to pierwszy SUV z adaptacyjnym spojlerem dachowym, należącym do pakietu aktywnej aerodynamiki. Zależnie od swojej pozycji, spojler optymalizuje efektywność, zwiększa siłę docisku tylnej osi albo, w pozycji hamulca aerodynamicznego, skraca drogę hamowania ze znacznych prędkości.
Efekt: przy pełnym hamowaniu z 250 km/h SUV zatrzymuje się na dystansie nawet o 2 m krótszym. W ten sposób aerodynamika uzupełnia działanie standardowych hamulców Porsche Surface Coated Brake (PSCB), które standardowo odpowiadają za wytracanie prędkości w nowym Cayenne Turbo. Topowym układem hamulcowym w ofercie pozostaje opcjonalny system Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Nowe Cayenne Turbo można już zamawiać. Jego rynkową premierę w Europie zaplanowano na koniec 2017 roku. W Polsce topowy wariant w gamie Cayenne kosztuje od 676 920 zł.