Tak mocnego Porsche Panamera jeszcze nie było. Niemiecki producent zaprezentował właśnie wersję Turbo S.
Porsche Panamera Turbo S Executive
Osiągi robią wrażenie. Ten napędzany silnikiem o mocy 570 KM przedstawiciel segmentu Gran Turismo może osiągnąć prędkość 310 km/h! To jednak nie koniec nowości, bowiem samochód będzie dostępny również w wersji Executive, która cechuje się rozstawem osi zwiększonym o 15 cm. To zapewnia niezwykłą przestronność wnętrza, a beneficjentem dodatkowej przestrzeni są oczywiście pasażerowie tylnych foteli.
Przy czym Porsche nie ukrywa, że w tej wersji Panamery najważniejsze osoby siedzą z tyłu. W samochodzie zastosowano specjalne przyciemiane szyby o poprawionej izolacji akustycznej, a tylna konsola do sterowania pokładowymi systemami w zasadzie w niczym nie ustępuje tej, którą do swojej dyspozycji ma kierowca.
Porsche Panamera Turbo S
Nowe Porsche Panamera Turbo S napędzane jest silnikiem 4.8 V8, który dzięki doładowaniu dwoma turbosprężarkami osiąga 570 KM mocy i 750 Nm momentu obrotowego (800 Nm w trybie overboost) między 2250 a 5000 obr/min. To o 50 KM i 50 Nm więcej niż oferuje Panamera Turbo i o 20 KM więcej niż w Panamera Turbo S przed liftingiem. Wzrost mocy osiągnięto m.in. dzięki zastosowaniu turbosprężarek z większymi kompresorami, które poprawiają przepływ powietrza oraz dostarczają do komory spalania większe dawki tlenu. Ponadto zwiększono ciśnienie wtryskiwania paliwa ze 120 do 140 barów.
Porsche Panamera Turbo S Executive
Panamera Turbo S przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s na co spory wpływ ma dwusprzęgłowa, niezwykle szybka, siedmiostopniowa skrzynia biegów (Porsche oznacza ją PDK). Co ciekawe, producent twierdzi, że średnie zużycie paliwa ma wynosić 10,2 l/100 km. Przynajmniej taki wynik osiągnięto w cyklu pomiarowym. To o 11 proc. mniej niż Panamera Turbo S zużywała do tej pory.
Warto zwrócić uwagę na niezwykle zaawansowany układ jezdny. Samochód w standardzie otrzymuje systemy PASM (Porsche Active Suspension Management, czyli adaptacyjne pneumatyczne zawieszenie), a także PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control, który redukuje wzdłużne przechyły nadwozia, poprawiając przyczepność i komfort) i PTV PLus (Porsche Torque Vectoring Plus, który współpracuje z elektronicznie sterowanym dyferencjałem i dba o zapewnienie maksymalnej przyczepności kół tylnej osi). Standardowym wyposażeniem jest również system PCCB, czyli ceramiczne tarcze hamulcowe.
Porsche Panamera Turbo S Executive
Nowe Porsche Panamera Turbo S opcjonalnie może być wyposażone w sportowy układ wydechowy. Posiada on dodatkowy kanał powietrzny, który otwiera się po naciśnięciu specjalnego przycisku. Dzięki temu układ staje się bardziej głośny i brzmi bardziej "rasowo".
Oficjalna premiera nowego Porsche Panamera Turbo S odbędzie się na salonie w Tokio. Zamówienia można już składać, przy czym pierwsze samochody trafią do klientów w styczniu. Niemieckie ceny wynoszą 180 024 euro za wersję Turbo S i 197 041 euro za wersję Executive. Ceny obejmują niemiecki podatek VAT w wysokości 19 proc.