Z linii montażowej polskiej fabryki Fiat Chrysler Automobiles Powertrain w Bielsku-Białej zjechały właśnie nowe jednostki napędowe.
Zakład rozpoczął właśnie produkcje nowej generacji silników. Chodzi o trzy i czterocylindrowe, benzynowe silniki z turbodoładowaniem.
Nowa, produkowana w Polsce, oferta silników obejmuje: 3-cylindrowy motor o pojemności 1, l oraz większą, czterocylindrową jednostkę 1,3 l. Pierwszy generuje moc 120 KM i może się pochwalić maksymalnym momentem obrotowym 190 Nm. Większa jednostka – w zależności od wersji – rozwija 150 lub 180 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 270 Nm.
Obie jednostki bazują na wspólnej, modularnej konstrukcji i wykorzystują zaawansowane systemy opracowane przez inżynierów FCA, jak chociażby - zastosowana po raz pierwszy - technologia Multiair III połączona z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbodoładowaniem oraz czterema zaworami na cylinder.
Niezależnie od wersji, wszystkie jednostki wyposażone są w filtr cząstek stałych (GPF), dzięki czemu spełniają normę emisji spalin Euro 6D, która będzie obowiązkowa dla producentów samochodów od września 2018 roku.
Pierwszym modelem wyposażonym w nowe silniki wykonane w Bielsku-Białej jest odświeżony Jeep Renegade (model roku), który trafia właśnie do salonów. Przed końcem roku produkowane w Polsce silniki pojawią się też w innych modelach włoskiej marki.
Zdolność produkcyjna działającej aktualnie linii produkcyjnej w Bielsku-Białej wynosi 200 tys. silników rocznie. Do końca 2019 roku planowane jest uruchomienie drugiej linii, w wyniku czego moce produkcyjne zakładów wzrosną do 400 tys. sztuk rocznie.