Renault zaprezentowało pierwsze zdjęcia całkowicie nowego modelu o nazwie Captur. Pojazd ten jest odpowiedzią francuskiej firmy na rosnącą popularność segmentu tzw. miejskich crossoverów.
Renault Captur będzie miało dwubarwne nadwozie
Są to małe pojazdy, rozmiarami mieszczące się w segmencie B, ale o podniesionym zawieszeniu i stylizacji typowej dla SUV-ów. Mają one łączyć łatwość manewrowania w miejskiej dżungli (niewielkie gabaryty) z dobrą widocznością (wysoka pozycja kierowcy) oraz łatwością pokonywania niewielkich przeszkód typu krawężniki.
W ostatnim czasie pojawiło się kilka samochodów, które mają ambicję zdominowania segmentu miejskich crossoverów. W zeszłym roku debiutowały Chevrolet Trax i Opel Mokka, a kilka dni temu pisaliśmy o premierze Peugeota 2008. Teraz do walki włącza się Renault Captur.
Wnętrze Renault Captur ma być obszerne
Captur to samochód zbudowany na płycie podłogowej Renault Clio i wykorzystujący wiele rozwiązań technicznych z tego modelu. Całkowita długość nadwozia Captura wynosi tylko 412 cm, czyli o 5 cm mniej niż w wypadku Peugeota 2008. Renault zapewnia, że niewielkie wymiary nie oznaczają małego wnętrza. Konkretów na razie brak, ale wiadomo, że m.in. przednia szyba wraz z deską rozdzielczą zostały przesunięte do przodu, dzięki czemu udało się wygospodarować więcej miejsca dla pasażerów.
Właściwości jezdne Renault Captur mają być takie jak Clio
Zarówno wnętrze, jak i nadwozie mają posiadać duże możliwości personalizacji, co oznacza, że klienci będą mogli wybierać spośród wielu dostępnych kolorów m.in. wykończenia deski rozdzielczej czy tapicerki. Z kolei nadwozie będzie dwubarwne, dach i słupki będą miały inną barwę niż reszta karoserii.
Renault Captur może się podobać
Renault Captur ma przyciągać klientów nie tylko ciekawą stylizacją i obszernym wnętrzem ale również bogatym wyposażeniem standardowym, które obejmuje m.in. system bezkluczykowego dostępu, asystenta ruszania pod górę czy czujniki parkowania z tyłu. Natomiast na liście opcji znajdzie się m.in. system R-Link, w którego skład wchodzi zamontowany na desce rozdzielczej tablet z dotykowym ekranem. Umożliwia on komunikację bezprzewodową np. ze smartfonem.
Deska rozdzielcza Renault Captur
Renault zapewnia, że mimo wyższego zawieszenia pod względem prowadzenia Captur nie będzie w niczym ustępował klasycznym pojazdom segmentu B. Francuzi nie ujawnili natomiast żadnych informacji o jednostkach napędowych nowego modelu. Można się jednak spodziewać, że gama silnikowa będzie identyczna jak w Clio (doładowane jednostki benzynowe 0.9 TCe, 1.2 TCe i diesel 1.5 dCi).
Światowa premiera Renault Captur odbędzie się w marcu na salonie w Genewie, wtedy poznamy też ceny. Auto produkowane będzie w hiszpańskiej fabryce Renault w Valladolid, a do salonów trafi już na wiosnę.