Lexus zaprezentował model ES siódmej generacji. Jako pierwszy ES model ten trafi na rynki europejskie.
Lexus ES
ES to, obok LS-a, najdłużej produkowany model marki. To właśnie te dwa pojazdy debiutowały na salonie w Detroit w 1989 roku, będą pierwszymi modelami Lexusa na rynku amerykańskim. I to właśnie ES od lat jest najchętniej kupowanym w Ameryce Lexusem - w zeszłym roku w USA sprzedano 51 398 egzemplarzy, podczas gdy IS znalazł 26 482 nabywców, a GS - 7773.
Siódma generacja ES będzie pierwszą, która trafi na rynki Europy Zachodniej. To kolejny samochód – po flagowej limuzynie LS i coupe LC – w nowym rozdziale designu Lexusa.
Lexus ES
Nowy ES zbudowany został na zupełnie nowej platformie GA-K (Global Architecture – K). Samochód jest dłuższy (o 65 mm), niższy (o 5 mm) i szerszy (o 45 mm) od swego poprzednika, ma również większy rozstaw osi (o 50 mm) oraz rozstaw kół z przodu i z tyłu (odpowiednio o 10 i 37 mm). Nowa płyta podłogowa oznacza stosowanie przedniego napędu, jednocześnie zapewnia znacznie większą sztywność nadwozia niż w poprzedniej generacji.
Platforma GA-K umożliwiła obniżenie linii pokrywy silnika. Wygląd przodu ES jest silnie zróżnicowany w zależności od wersji. Standardowe wersje mają eleganckie, pionowe listwy, rozchodzące się od centrum charakterystycznego dla Lexusa grilla w kształcie klepsydry, zaś wersje F SPORT – obecne po raz pierwszy w rodzinie ES – prezentują czarną, ukośną siatkę, obecną również w otworach na rogach przedniej części samochodu.
Lexus ES
W przeciwieństwie do poprzednich generacji, linia dachu wyraźnie opada ku tyłowi. W wersjach F SPORT dodano tylny spojler, oznakowanie oraz ciemne akcenty podkreślające sportowy charakter. W standardowych wersjach ES dostępne są trzy rodzaje kół o średnicy 17 i 18 cali, zaś w wersjach F SPORT zastosowano 19-calowe koła podobne do używanych w coupe Lexus LC.
Pokładowe systemy elektroniczne, w tym opcjonalny system nawigacji, będą współpracować z siecią bezprzewodową. System nawigacji obejmuje multimedialny wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala i manipulator Remote Touch oraz system rozpoznawania głosu i możliwość bezprzewodowej współpracy ze smartfonem.
Lexus ES
W Europie Lexus ES będzie dostępny wyłącznie w hybrydowej wersji ES 300h. Źródłem mocy jest nowa hybrydowa jednostka napędową czwartej generacji. Wykorzystuje ona pracujący w cyklu Atkinsona 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy oraz lżejszy, bardziej zwarty silnik elektryczny o większej gęstości mocy. Łączna moc układu wynosi 218 KM, zaś zużycie paliwa w cyklu mieszanym może wynosić 4,7 l/100 km.
W nowym ES-ie zastosowano akumulator niklowo-wodorkowy o mniejszych wymiarach, który mieści się pod tylnymi siedzeniami i nie ogranicza przestrzeni bagażowej.