W połowie stycznia na salonie w Detroit Mercedes zaprezentuje całkowicie nową generację klasy G. O ile wygląd tego samochodu wciąż jest utrzymywany w tajemnicy, to Niemcy ujawnili już całkiem sporo informacji o rozwiązaniach technicznych, które znajdą zastosowanie w nowym wcieleniu tego kultowego samochodu terenowego.
![Nowy Mercedes klasy G](https://img.chceauto.pl/arts/3177/nowy-mercedes-klasy-g-coraz-blizej-26221_v3.jpg)
Nowy Mercedes klasy G
Najważniejsza informacja jest taka - nowa klasa G pozostanie pojazdem terenowym w tradycyjnym rozumieniu tego słowa. Jednocześnie samochód ma jednak stać się znacznie wygodniejszy na asfalcie. Dodatkowo ze zdjęć wywnioskować można, że nie należy się spodziewać rewolucji stylistycznej.
Nowy Mercedes klasy G wciąż będzie opart na ramie. By jednak auto znacznie lepiej prowadziło się na nawierzchniach utwardzonych, znacznie przekonstruowano zawieszenie. Z przodu nie znajdziemy już klasycznego sztywnego mostu, ale niezależne, wielowahaczowe zawieszenie. Z kolei z tyłu zastosowano sztywną oś z czterema wahaczami i drążkiem Panharda.
![Nowy Mercedes klasy G](https://img.chceauto.pl/arts/3177/nowy-mercedes-klasy-g-coraz-blizej-26223_v3.jpg)
Nowy Mercedes klasy G
Oczywiście komfort jazdy na asfalcie miał wzrosnąć, ale zdolności terenowe nie miały prawa spaść. I nie spadły! Kąt natarcia nowej klasy G to 31 proc (o 1 proc. więcej niż dotychczas), zejścia - 30 proc (bez zmian), a kąt rampowy - 26 proc (+1 proc).
Prześwit pomiędzy osiami wynosi 241 mm, czyli o 6 mm więcej niż do tej pory. Znacznie, bo aż o 10 cm wzrosła głębokość brodzenia, która w nowym modelu wynosi aż 70 cm.
![Nowy Mercedes klasy G](https://img.chceauto.pl/arts/3177/nowy-mercedes-klasy-g-coraz-blizej-26222_v3.jpg)
Nowy Mercedes klasy G
Nowością jest tryb jazdy G-mode. Tryb ten włącza się niezależnie od wybranego przez kierowcę trybu jazdy, gdy włączona jest blokada któregokolwiek z trzech dyferencjałów oraz reduktor. W trybie G-mode, elektronika zmienia sposób pracy zawieszenia, kierowniczego oraz układu napędowego (unika niepotrzebnych zmian biegów), by zapewnić jak najlepsze właściwości terenowe.
Reduktor ma teraz większe przełożenie (2,93 w stosunku do 2,1 u poprzednika) i można go włączyć o ile prędkość jazdy nie przekracza 40 km/h.
Nowy Mercedes klasy G standardowo będzie wyposażony w automatyczną skrzynię biegów 9G-Tronic o dziewięciu przełożeniach. To znana konstrukcja, która otrzymała wzmocniony konwerter momentu obrotowego.
Parkowanie, ale i jazdę w terenie znacznie ułatwi system kamer. Obejmuje on nie tylko kamery umożliwiające spojrzenie na samochód z lotu ptaka, ale również takie, dzięki którym możliwe będzie delikatne wejście na zbocze, czy zejście bez urywania tylnego zderzaka.
Samochód będzie wyposażony również w ekran na którym znajdą się informacje przydatne podczas jazdy terenowej - dotyczące skrętu kół, wysokości nad poziomem morze, nachylenia pojazdu czy trybu pracy dyferencjałów.