Peugeot wycofuje z oferty silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM i zastępuje zelektryfikowaną wersją o mocy 136 KM.
Nowa przekładnie ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym
Trzycylindrowy benzynowy silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM dostępny jest w szeregu modelu francuskiej marki: 208, 2008, 308, 408, a także 3008 i 5008. To właśnie dwa ostatnie SUV-y jako pierwsze otrzymają nowy hybrydowy napęd typu mild i będą wówczas nazywać się 3008 Hybrid i 5008 Hybrid.
Nowy napęd opiera się na dotychczas stosowanym silniku 1.2, który został jednak poddany procesowi elektryfikacji. Precyzyjnie rzecz ujmując, sama spalinowa jednostka napędowa się nie zmieniła. Natomiast zupełnie nowa jest sześciostopniowa automatyczna, dwusprzęgłowa przekładnia e-DCS6, z którą został zintegrowany silnik elektryczny o mocy 28 KM (55 Nm) oraz falownik i moduł sterowania. Zaletą takiego rozwiązania ma być kompaktowość, czyli oszczędność miejsca.
Hybrydowy napęd typu mild
Ponadto pod fotelem kierowcy zamontowano litrowo-jonowy akumulator (48V) o pojemności 898 Wh brutto (432 Wh netto). Hybrydowe Peugeoty będą więc posiadały dwie instalacje elektryczne - 12 i 48 V.
Hybrydowy zespół napędowy generuje systemowo moc 136 KM. Moment obrotowy wynosi nadal 230 Nm, a więc tyle samo, ile wynosił do tej pory.
Silnik 1.2 Puretech
Peugeot zapewnia, dzięki elektryfikacji nowy hybrydowy układ będzie zużywał dużo mniej paliwa niż sam silnik 1.2 PureTech. Średnio ma to być o 15 proc (1 l/100 km) mniej, natomiast w mieście, gdzie nawet połowa czasu jazdy ma odbywać się bez wykorzystania silnika spalinowego ma to być nawet 2,5 l/100 km.
Z kolei w trasie, gdy hamowania są rzadsze niż w mieście, a prędkości jazdy wyższe, liczyć można najwyżej na oszczędności rzędu 0,7 l/100 km.
Nowy hybrydowy napęd typu mild na początek pojawi się w Peugeotach 3008 i 5008. Następnie sukcesywnie będzie wprowadzany do 208, 2008, 308 i 408.