Peugeot 3008 będzie dostępny z napędem hybrydowym typu plug-in. Nowy napęd dołączy do wersji elektrycznej i klasycznego napędu hybrydowego.
- Peugeot 3008 z napędem elektrycznym
- Peugeot 3008 Hybrid
- Peugeot 3008 Plug-In Hybrid
- Peugeot 3008. Ceny
Peugeot 3008 z napędem elektrycznym
Jeszcze na początku 2023 roku Peugeot twierdził, że nowa generacja modelu 3008 będzie wyłącznie elektryczna. Gdy jednak we wrześniu 2023 roku samochód ujrzał światło dzienne okazało się, że ponieważ rynek aut elektrycznych dopadła stagnacja, 3008 będzie miał różne wersje napędu.
Peugeot 3008
Co prawda na początek debiutował Peugeot e-3008, czyli samochód elektryczny z akumulatorem o pojemności 73 kWh i silnikiem o mocy 210 KM (343 Nm), który rozpędza się do 100 km/h w 8,7 s (prędkość maksymalna to zaledwie 160 km/h). Nieco później w ofercie ma się pojawić auto w wersji Long Range (98 kWh i 230 KM) oraz topowa wersja dwusilnikowa (320 KM).
Peugeot 3008 Hybrid
Oferta szybka została poszerzona o wersję hybrydową. Jest to rozwiązanie oparte na trzycylindrowym silniku 1.2, który współpracuje z sześciostopniową automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią e-DCS6, z którą został zintegrowany silnik elektryczny o mocy 28 KM (55 Nm) oraz falownik i moduł sterowania. Moc systemowa wynosi 136 KM.
Peugeot 3008
Peugeot 3008 Plug-In Hybrid
Natomiast teraz do gamy Peugeota 3008 zostaje wprowadzony napęd hybrydowy typu plug-in, czyli z możliwością ładowania. Napęd Peugeota 3008 Plug-In Hybrid łączy silnik elektryczny o mocy 125 KM (92 kW) z 4-cylindrowym silnikiem spalinowym z turbodoładowaniem o pojemności 1.6 i mocy 150 KM, zapewniając łączną moc 195 KM. Moment obrotowy trafia na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni e-DCS7 o siedmiu przełożeniach.
Peugeot 3008
Energia elektryczna jest przechowywana w akumulatorze o pojemności 17,8 kWh, który zapewnia zasięg w trybie elektrycznym do 87 km (WLTP). Akumulator można naładować w 3 godziny, używając ładowarki o mocy 7,4 kW lub w 9 godzin, podłączając go do standardowego domowego gniazdka. Na szczęście pojemność zbiornika paliwa wynosi 55 litrów, a więc jest na poziomie klasycznego auta spalinowego.
Peugeot 3008. Ceny
Niestety, napęd hybrydowy sprawił, że cena poszybowała w górę. Za Peugeota 3008 w wersji plug-in trzeba zapłacić od 212 tys. zł w wersji Allure i od 230 tys. w wersji GT. Dla porównania - auto z napędem hybrydowym bez możliwości ładowania kosztuje 170 i 185 tys. zł, a jedyna dostępna obecnie w salonach wersja elektryczna o mocy 210 KM (z akumulatorem 73 kWh) - 233 i 252 tys. zł.