Peugeot e-3008 został oficjalnie zaprezentowany. Jest to kompaktowy crossover, który będzie dostępny w wersji elektrycznej i hybrydowej.
Peugeot 3008 obecnej generacji to najchętniej kupowany model francuskiej marki, przez 7 lat sprzedano ponad 1,3 ml egzemplarzy. Czy nowa generacja powtórzy ten sukces?
Peugeot e-3008 został zbudowany na platformie STLA Medium i jest pierwszym modelem korzystającym z tej płyty podłogowej. Samochód nie jest już klasycznym SUV-em, stał się raczej crossoverem z nadwoziem typu fastback. Nowy 3008 ma 454 cm długości, 189,5 cm szerokości i 164 cm wysokości. Rozstaw osi mierzy 274 cm. Pojemność bagażnika waha się od 470 (z napędem 4x4) do 520 litrów.
W kabinie znajdziemy dwa 10-calowe ekrany: cyfrowych zegarów i systemu infotaiment. W bogatszych wersjach stosowany będzie jeden, panoramiczny i zagięty ekran 21-calowy. Selektor kierunku jazdy przeniesiono z tunelu środkowego na konsolę środkową.
Początkowo samochód debiutował w wersji e-3008, a więc elektrycznej. Jednak francuski producent nie jest ortodoksyjny i chociaż zapowiada odejście od napędów spalinowych, to nowe 3008 "na wybranych rynkach" ma być oferowane również w wersji hybrydowej, także plug-in.
Jednak na początek samochód będzie oferowany wyłącznie w wersji elektrycznej. Do wyboru będą trzy moce i dwie baterie.
Odmiana bazowa z akumulatorem o pojemności 73 kWh jest wyposażona w silnik o mocy 210 KM (343 Nm) i rozpędza się do 100 km/h w 8,7 s, prędkość maksymalna to zaledwie 160 km/h (ograniczona elektronicznie). Zasięg wg WLTP to 525 km.
W wersji Long Range Peugeot e-3008 ma baterię o pojemności 98 kWh i silnik o mocy 230 KM (343 Nm). Większa, a więc cięższa bateria pogarsza osiągi - samochód rozpędza się do 100 km/h w 8,9 s, prędkość maksymalna została ograniczona ponownie do 160 km/h. Zaięg ma sięgać nawet 700 km.
Natomiast najmocniejsza odmiana ma dwa silniki o łącznej mocy 320 KM (210 KM - przedni i 110 KM - tylny) i momencie obrotowym 510 Nm (343 - z przodu, 116 Nm - z tyłu). Czerpią one energię z baterii o pojemności 73 kWh, takie auto rozpędza się do 100 km/h w 6,4 s i może osiągnąć prędkość 180 km/h. Zasięg tej wersji ma sięgać 525 km.
Na szybkiej ładowarce prądu stałego możliwe jest ładowanie z mocą 160 kW, dzięki czemu naładowanie baterii między 20 a 80 proc. powinno trwać około pół godziny.