chceauto.pl
x
Peugeot E-5008. Polskie ceny

Peugeot E-5008. Polskie ceny

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2024-08-12

Nowy Peugeot 5008 miał być tylko elektryczny. Jednak kryzys na rynku aut na prąd i gwałtowne spadki sprzedaży sprawiły, że auto błyskawicznie przystosowano również do napędu spalinowych.

  1. Peugeot 5008. Nadwozie i wnętrze
  2. Peugeot 5008. Silniki
  3. Peugeot 5008. Ceny
  4. Peugeot 5008. Wyposażenie

Peugeot 5008. Nadwozie i wnętrze

Peugeot 5008 trzeciej generacji zbudowany na platformie Stellantisa STLA Medium. Rozstaw osi tego modelu wynosi 2,90 m, całkowita długość nadwozia to 4,79 m. Ponadto auto ma 1,89 m szerokości i 1,69 m wysokości. Samochód ma bagażnik o pojemności 748 litrów w konfiguracji 5-miejscowej po złożeniu foteli trzeciego rzędu, 259 litrów w konfiguracji 7-miejscowej i do 1 815 litrów w konfiguracji 2-miejscowej.
Peugeot E-5008
Peugeot E-5008
Wnętrze jest futurystyczne. W bazowej wersji Allure i-Cockpit składa się standardowo z dwóch 10-calowych ekranów cyfrowych zintegrowanych w jednym panelu na panoramicznym wyświetlaczu.

W wersji GT wyświetlacz kierowcy i centralny ekran dotykowy są zintegrowane w zakrzywionym panoramicznym wyświetlaczu, składającym się z pojedynczego 21-calowego panelu o wysokiej rozdzielczości, który rozciąga się od lewego końca deski rozdzielczej do konsoli środkowej.
Peugeot E-5008
Peugeot E-5008
Panoramiczny wyświetlacz wydaje się unosić nad deską rozdzielczą. Efekt „lewitacji” jest podkreślany przez oświetlenie LED, którego źródło znajduje się pod wyświetlaczem. Lewa część ekranu to cyfrowe zegary, a prawa to dotykowy panel sterowania systemem infotainment.

Peugeot 5008. Silniki

Peugeot 5008 jest dostępny z napędem hybrydowym typu mild o mocy 136 KM (silnik spalinowy 1.2) i plug-in o mocy 195 KM oraz jako elektryczny Peugeot E-5008. W wersji bateryjnej samochód jest oferowany tylko w bazowej odmianie z jednym silnikiem o mocy 210 KM i baterią 73 kWh. Producent obiecuje zasięg 500 km, realnie spodziewamy się może 350. Ładowanie możliwe jest mocą do 160 kW.
Peugeot E-5008
Peugeot E-5008
Auto ma być dostępne również w wersji Long Range z jednym silnikiem o mocy 230 KM i baterią 98 kWh oraz dwusilnikowej o mocy 320 KM z napędem na 4 koła. Nie wiadomo jednak, czy te odmiany trafią na polski rynek.

Peugeot 5008. Ceny

Jak kształtują się ceny? Cennik otwiera Peugeot 5008 z trzycylindrowym silnikiem 1.2 o mocy 136 KM współpracującym z 6-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów z wbudowanym silnikiem elektrycznym (hybryda typu mild). W wersji Allure auto kosztuje 184 tys. zł, a w wersji GT - 199 tys. zł.
Peugeot E-5008
Peugeot E-5008
Znacznie więcej trzeba zapłacić Peugeota 5008 w wersji hybrydowej plug-in. Napęd tego auta łączy silnik elektryczny o mocy 92 kW (125 KM) z silnikiem spalinowym o mocy 150 KM, co łącznie daje 195 KM (moc nie sumuje się wprost). Akumulator o pojemności 17,8 kWh ma pozwalać przejechać na prądzie do 80 km. Zbiornik paliwa ma 60 l pojemności.

Peugeot 5008 Plug-in Hybrid jest dostępny w cenie 226 tys. zł w wersji wyposażenia Allure i w cenie 241 600 zł w wersji wyposażenia GT.

Tradycyjnie najdroższa jest wersja elektryczna. Peugeot E-5008 w wersji Allure kosztuje 248 tys. zł, a w wersji GT - 263 300 zł.
Peugeot E-5008
Peugeot E-5008

Peugeot 5008. Wyposażenie

A na jakie wyposażenie można liczyć? W wersji Allure Peugeot 5008 posiada: bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania samochodu, kamerę cofania HD, tylne czujniki parkowania, reflektory i światła tylne LED, 19-calowe felgi, podgrzewane przednie fotele oraz i-Cockpit z dwoma 10-calowymi ekranami.

W wersji GT dodatkowo znajdziemy dach w kolorze czarnym, reflektory Pixel LED, przednie czujniki parkowania, elektrycznie otwierane drzwi bagażnika, podgrzewaną kierownica, personalizowane oświetlenie ambientowe oraz i-Cockpit z zakrzywionym 21-calowym ekranem.

Peugeot E-5008. Polskie ceny - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot E-5008. Polskie cenyPeugeot E-5008. Polskie cenyPeugeot E-5008. Polskie cenyPeugeot E-5008. Polskie cenyPeugeot E-5008. Polskie cenyPeugeot E-5008. Polskie ceny

Zobacz także

Peugeot e-5008 w nowych wersjach. Polskie ceny

Peugeot e-5008 w nowych wersjach. Polskie ceny 2024-11-11

Peugeot e-5008 Long Range wchodzi do sprzedaży. Samochód cechuje się większą baterią, większym zasięgiem i oczywiście wyższą ceną.
Peugeot 5008 nowej generacji

Peugeot 5008 nowej generacji 2024-03-24

Peugeot należy do marek, które chętnie zajęłyby się produkowaniem wyłącznie samochodów elektrycznych. Jeszcze na początku 2023 roku marka informowała, że nowa generacji modelu 5008 będzie tylko elektryczna. Jednak problemy na rynku aut bateryjnych...
Peugeot 3008 i 5008 z nowym napędem. Polskie ceny

Peugeot 3008 i 5008 z nowym napędem. Polskie ceny 2023-08-05

Peugeot stopniowo wycofuje z oferty silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM i zastępuje zelektryfikowaną wersją o mocy 136 KM, wyposażoną w technologią mild-hybrid. Na początek nowy napęd pojawił się w modelach 3008 i 5008.Nowy napęd opiera się na...
Nowy napęd hybrydowy Peugeota

Nowy napęd hybrydowy Peugeota 2023-02-19

Peugeot wycofuje z oferty silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM i zastępuje zelektryfikowaną wersją o mocy 136 KM.Trzycylindrowy benzynowy silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM dostępny jest w szeregu modelu francuskiej marki: 208, 2008, 308, 408, a także 3008 i...
Peugeoty 3008 i 5008 nowej generacji będą tylko elektryczne

Peugeoty 3008 i 5008 nowej generacji będą tylko elektryczne 2023-01-30

Peugeot przyśpiesza proces elektryfikacji gamy modelowej. Francuzi zdradzili swoje plany na najbliższe lata. Plan zakłada, że już od 2025 roku każdy model Peugeota dostępny w salonie będzie można zamówić z napędem bateryjnym. Ale to nie koniec,...
Peugeot 5008 po liftingu

Peugeot 5008 po liftingu 2020-09-14

Po trzech latach i ponad 300 tys. sprzedanych egzemplarzy Peugeot zdecydował się na kurację odmładzającą modelu 5008. Co zmieniło się w popularnym crossoverze z Francji?Samochód otrzymał całkowicie nowy pas przedni, który – do złudzenia –...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS