Nowy Peugeot 5008 miał być tylko elektryczny. Jednak kryzys na rynku aut na prąd i gwałtowne spadki sprzedaży sprawiły, że auto błyskawicznie przystosowano również do napędu spalinowych.
- Peugeot 5008. Nadwozie i wnętrze
- Peugeot 5008. Silniki
- Peugeot 5008. Ceny
- Peugeot 5008. Wyposażenie
Peugeot 5008. Nadwozie i wnętrze
Peugeot 5008 trzeciej generacji zbudowany na platformie Stellantisa STLA Medium. Rozstaw osi tego modelu wynosi 2,90 m, całkowita długość nadwozia to 4,79 m. Ponadto auto ma 1,89 m szerokości i 1,69 m wysokości. Samochód ma bagażnik o pojemności 748 litrów w konfiguracji 5-miejscowej po złożeniu foteli trzeciego rzędu, 259 litrów w konfiguracji 7-miejscowej i do 1 815 litrów w konfiguracji 2-miejscowej.
Peugeot E-5008
Wnętrze jest futurystyczne. W bazowej wersji Allure i-Cockpit składa się standardowo z dwóch 10-calowych ekranów cyfrowych zintegrowanych w jednym panelu na panoramicznym wyświetlaczu.
W wersji GT wyświetlacz kierowcy i centralny ekran dotykowy są zintegrowane w zakrzywionym panoramicznym wyświetlaczu, składającym się z pojedynczego 21-calowego panelu o wysokiej rozdzielczości, który rozciąga się od lewego końca deski rozdzielczej do konsoli środkowej.
Peugeot E-5008
Panoramiczny wyświetlacz wydaje się unosić nad deską rozdzielczą. Efekt „lewitacji” jest podkreślany przez oświetlenie LED, którego źródło znajduje się pod wyświetlaczem. Lewa część ekranu to cyfrowe zegary, a prawa to dotykowy panel sterowania systemem infotainment.
Peugeot 5008. Silniki
Peugeot 5008 jest dostępny z napędem hybrydowym typu mild o mocy 136 KM (silnik spalinowy 1.2) i plug-in o mocy 195 KM oraz jako elektryczny Peugeot E-5008. W wersji bateryjnej samochód jest oferowany tylko w bazowej odmianie z jednym silnikiem o mocy 210 KM i baterią 73 kWh. Producent obiecuje zasięg 500 km, realnie spodziewamy się może 350. Ładowanie możliwe jest mocą do 160 kW.
Peugeot E-5008
Auto ma być dostępne również w wersji Long Range z jednym silnikiem o mocy 230 KM i baterią 98 kWh oraz dwusilnikowej o mocy 320 KM z napędem na 4 koła. Nie wiadomo jednak, czy te odmiany trafią na polski rynek.
Peugeot 5008. Ceny
Jak kształtują się ceny? Cennik otwiera Peugeot 5008 z trzycylindrowym silnikiem 1.2 o mocy 136 KM współpracującym z 6-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów z wbudowanym silnikiem elektrycznym (hybryda typu mild). W wersji Allure auto kosztuje 184 tys. zł, a w wersji GT - 199 tys. zł.
Peugeot E-5008
Znacznie więcej trzeba zapłacić Peugeota 5008 w wersji hybrydowej plug-in. Napęd tego auta łączy silnik elektryczny o mocy 92 kW (125 KM) z silnikiem spalinowym o mocy 150 KM, co łącznie daje 195 KM (moc nie sumuje się wprost). Akumulator o pojemności 17,8 kWh ma pozwalać przejechać na prądzie do 80 km. Zbiornik paliwa ma 60 l pojemności.
Peugeot 5008 Plug-in Hybrid jest dostępny w cenie 226 tys. zł w wersji wyposażenia Allure i w cenie 241 600 zł w wersji wyposażenia GT.
Tradycyjnie najdroższa jest wersja elektryczna. Peugeot E-5008 w wersji Allure kosztuje 248 tys. zł, a w wersji GT - 263 300 zł.
Peugeot E-5008
Peugeot 5008. Wyposażenie
A na jakie wyposażenie można liczyć? W wersji Allure Peugeot 5008 posiada: bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania samochodu, kamerę cofania HD, tylne czujniki parkowania, reflektory i światła tylne LED, 19-calowe felgi, podgrzewane przednie fotele oraz i-Cockpit z dwoma 10-calowymi ekranami.
W wersji GT dodatkowo znajdziemy dach w kolorze czarnym, reflektory Pixel LED, przednie czujniki parkowania, elektrycznie otwierane drzwi bagażnika, podgrzewaną kierownica, personalizowane oświetlenie ambientowe oraz i-Cockpit z zakrzywionym 21-calowym ekranem.