Peugeot e-5008 Long Range wchodzi do sprzedaży. Samochód cechuje się większą baterią, większym zasięgiem i oczywiście wyższą ceną.
- Peugeot 5008 miał być tylko elektryczny
- Peugeot e-5008. Napęd
- Peugeot e-5008. Ceny
Peugeot 5008 miał być tylko elektryczny
Peugeot 5008 trzeciej generacji został zaprezentowany w marcu 2024 roku. Jeszcze rok wcześniej marka informowała, że będzie to pojazd wyłącznie elektryczny. Jednak załamanie rynku aut bateryjnych sprawiło, że stało się inaczej.
Samochód został zbudowany na platformie Stellantisa STLA Medium. Rozstaw osi tego modelu wynosi 2,90 m, całkowita długość nadwozia to 4,79 m. Ponadto auto ma 1,89 m szerokości i 1,69 m wysokości.
Zastosowanie platformy STLA uratowało Peugeota 5008. Jest to bowiem platforma multienergetyczna, umożliwiająca stosowanie napędu elektrycznego i hybrydowego. Model debiutował więc z silnikiem spalinowym 1.2 z technologią mild hybrid, który generuje 136 KM, a także jako hybryda plug-in z układem napędowym o mocy systemowej 195 KM.
Peugeot e-5008. Napęd
Gamę uzupełnił Peugeot e-5008, czyli w wersji elektrycznej. Samochód napędzany jest przez silnik o mocy 210 KM, który czerpał energię z baterii o pojemności 73 kWh. Zasięg takiego samochodu to 500 wg WLTP, więc realnie około 350 km. Ładowanie możliwe jest z mocą 160 kW, wówczas czas ładowania z 20 do 80 proc. wynosi pół godziny.
Teraz do sprzedaży wchodzi wersja elektryczna Long Range. Samochód ma większy akumulator i mocniejszy silnik, jest też oczywiście droższy.
Peugeot e-5008 Long Range jest napędzany przez silnik elektryczny o mocy 230 KM, natomiast akumulator ma pojemność 97 kWh. Dzięki temu zasięg samochodu, zgodnie z normą WLTP, wynosi do 668 km. Być może uda się więc realnie przejechać nawet 500 km, co byłoby świetnym wynikiem.
Peugeot e-5008
Akumulator również można ładować z mocą do 160 kW, czas ładowania z 20 do 80 proc ma wynosić 27 minut. Przy maksymalnej mocy wystarczy 10 minut ładowania, by zwiększyć zasięg o 150 km. Oczywiście ładowanie powyżej 80 proc. odbywa się już znacznie wolniej, jest to konieczne do ochrony baterii.
Peugeot e-5008. Ceny
Cennik otwiera Peugeot 5008 z trzycylindrowym silnikiem 1.2 o mocy 136 KM współpracującym z 6-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów z wbudowanym silnikiem elektrycznym (hybryda typu mild). W wersji Allure auto kosztuje 184 tys. zł, a w wersji GT - 199 tys. zł.
Znacznie więcej trzeba zapłacić Peugeota 5008 w wersji hybrydowej plug-in. Napęd tego auta łączy silnik elektryczny o mocy 92 kW (125 KM) z silnikiem spalinowym o mocy 150 KM, co łącznie daje 195 KM (moc nie sumuje się wprost). Akumulator o pojemności 17,8 kWh ma pozwalać przejechać na prądzie do 80 km. Zbiornik paliwa ma 60 l pojemności. Peugeot 5008 Plug-in Hybrid jest dostępny w cenie 226 tys. zł w wersji wyposażenia Allure i w cenie 241 600 zł w wersji wyposażenia GT.
Bazowa wersja elektryczne (210 KM, 73 kWh) jest jeszcze droższa. W wersji Allure Peugeot e-5508 kosztuje 248 tys. zł, a w wersji GT - 263 300 zł.
Peugeot e-5008 w wersji Long Range będzie na razie zamykał cennik. Cena wersji Allure to 267 350 zł, a wersji GT - 283 750 zł. Łatwo policzyć, że za 1 kWh dodatkowej pojemności akumulatora Peugeot liczy sobie przeszło 800 zł.
Peugeot zamierza jeszcze rozszerzyć gamę modelu e-5008 o dwusilnikową wersję o mocy 320 KM. Jej ceny i data premiery nie są jeszcze znane.