W Serocku nieopodal Warszawy odbyła się polska premiera odświeżonego Volkswagena Polo. Auto, które w 2010 roku zdobyło zaszczytny tytuł Samochodu Roku poddane zostało gruntownej kuracji odmładzającej. Na jakie zmiany zdecydowali się inżynierowie i styliści z Wolfsburga?
Volkswagen Polo 2014
Z zewnątrz samochód do złudzenia przypomina poprzednika. Wprawne oko dostrzeże jednak nową osłonę chłodnicy, zderzaki czy chromowaną, ozdobną listwę łączącą przenie światła przeciwmgłowe. Nieznacznie zmienił się też kształt tylnych reflektorów - paleta barw nadwozia poszerzyła się o 5 nowych kolorów. Wiele uwagi poświęcono też dopracowaniu pojazdu w tunelach aerodynamicznych. By zoptymalizować przepływ powietrza pod autem zamontowano specjalne osłony, zrezygnowano też z typowej "kratki" chłodnicy (zastosowano tzw. "ślepą"). Silniki nowego Polo czerpią powietrze wyłącznie z dużego wlotu montowanego w dolnej części zderzaka.
Kosmetyczne zmiany znajdziemy też we wnętrzu. Nowe zegary osadzono teraz w głębokich tubach, przeprojektowano panel sterowania klimatyzacją. W bogatszych wersjach odnajdziemy również zapożyczoną z Golfa wielofunkcyjną kierownicę. Podstawowe(!) odmiany zyskały - montowany na konsoli środkowej - dotykowy ekran służący do obsługi radia i komputera pokładowego.
Volkswagen Polo 2014
Wiele zmieniło się też na liście wyposażenia dodatkowego. Przedstawiciele Volkswagena z dumą podkreślają, że Polo - pod względem zastosowanych nowoczesnych technologii - odpowiada już topowym wersjom Passatów z 2010 roku! Na życzenie klienta samochód może być np. wyposażony w adaptacyjny tempomat ACC, system ostrzegania o zmęczeniu, hamulec multikolizyjny czy przednie i tylne czujniki cofania wspomagane dodatkowo kolorową kamerą!
Nowością jest też opcjonalny system multimedialny z wyświetlaczem o przekątnej 6,2 cala. Wyposażono go w specjalną aplikację, dzięki której - za pośrednictwem łącza Bluetooth - urządzenie łączy się z ze smartfonami działającymi w oparciu o system Android. Dzięki temu ekran pojazdu staje się klonem wyświetlacza telefonu i pozwala na korzystanie z większości funkcji smartfona. To - bezsprzecznie - ukłon w stronę młodszych klientów.
Volkswagen Polo 2014
Najwięcej nowości znajdziemy jednak pod maską. Auto wyposażone zostało w nową paletę jednostek napędowych. Podstawowa - trzycylindrowa o pojemności 1,0 l - znana jest już z modelu Up! i występuje w dwóch wariantach mocy: 60 KM i 75 KM. Kompletną nowością jest natomiast benzynowy 1,2 l TSI, który - w zależności od wersji - rozwija 90 KM lub 110 KM. W jego konstrukcji nie znajdziemy już (przysparzającego ostatnio wielu problemów) łańcucha rozrządu - w tym przypadku zastosowano klasyczny, podlegający okresowej wymianie, pasek.
Kompletną nowością jest też wysokoprężny, trzycylindrowy(!), silnik 1,4 l TDI. Jednostka oferowana będzie w dwóch wariantach mocy: 75 KM i 90 KM, w późniejszym czasie pojawi się również odmiana 105-konna.
Zmodyfikowane Polo oferowane będzie w trzech liniach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Klienci będą też mieli do wyboru wersje: Blue GT, GTI, BlueMotion i Cross.
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen Polska przygotował też otwierającą sprzedaż nowego modelu wersję Perfectline. Jej ceny rozpoczynają się od 45 490 zł (trzydrzwiowe nadwozie z benzynowym silnikiem 1,0 l o mocy 60 KM). Na wyposażeniu auta znalazły się m.in. klimatyzacja z regulacją manualną Climatic, zestaw multimedialny z czytnikiem kart SD i wyjściem AUX, elektrycznie sterowane przednie szyby, hamulec multikolizyjny i - nowe - elektromechaniczne wspomaganie kierownicy.
Zobacz galerę zdjęć odświeżonego Volkswagena Polo!