Pierwszy Opel Kadett okazał się małą sensacją, zarówno pod względem technicznym, jak i cenowym. W latach 1936–1940 w Rüsselsheim – nawet na tamte czasy jednej z najbardziej zaawansowanych technologicznie fabryk samochodów w Europie – zbudowano ponad 100 000 egzemplarzy tego czteroosobowego modelu. Pierwszy Kadett, ze swoją rewolucyjną budową samonośnego nadwozia typu unibody, dostępny w wersji sedan lub kabriolet, kosztował zaledwie 2 100 marek. Ten szybki czteroosobowy samochód osiągał prędkość prawie 100 km/h i znalezienie drogi do serc ogółu społeczeństwa nie zabrało mu wiele czasu. Prasa też była mu przyjazna: „Od momentu pierwszych jazd próbnych Kadetta wiadomo było, że z całą pewnością nie jest to zwyczajny pojazd w swojej klasie cenowej”, napisała niemiecka gazeta „Braunschweiger Tageszeitung” 5 grudnia 1936 r. Podwozie z niezależnym przednim zawieszeniem typu Dubonnet oraz tylna oś na resorach piórowych pochodziły z Opla Olympia, a żeliwny czterocylindrowy silnik typu L-Head z Opla P4. Zapewniał on moc 23 KM przy pojemności skokowej 1 073 cm3. Na niską cenę samochodu znacznie wpłynęło też odejście od systemu modułowego.
Ponad 24 mln sprzedanych samochodów Opel Kadett i Opel Astra to imponująca liczba. Przyjrzyjmy się historii kompaktowych Opli.... wróć do artykułu »