Po miesiącach wyczekiwania Japończycy zaprezentowali dziś Hondę Civic Tourer.
Popularny kompakt – tym razem z nadwoziem typu kombi – zaprojektowany został przez europejski oddział marki. Chodziło o to, by samochód przypadł do gustu klientom na rynkach Starego Kontynentu.
Honda Civic Tourer
Auto zbudowano w oparciu o płytę podłogową hatchbacka – bez zmian pozostał np. rozstaw osi. Mimo tego Civic Tourer jest aż o 235 mm dłuższy od hatchbacka. Samochód mierzy 4535 mm długości. Szerokość nadwozia - 1770 mm – jest identyczna, jak w wersji pięciodrzwiowej. Wysokość - 1480 mm – zwiększyła się o 10 mm.
W przypadku aut z nadwoziem kombi dla klientów najważniejsza jest przestrzeń bagażowa. Na tym polu Civic Tourer ma się czym pochwalić. Pojemność bagażnika to aż 624 litry. Po złożeniu tylnej kanapy otrzymujemy 1668 litrów. Samochód może się też pochwalić niskim progiem załadunku i dużym otworem bagażowym.
Honda Civic Tourer
W przednim zawieszeniu zastosowano klasyczne kolumny McPhersona, takie same, jakie znajdziemy w wersji hatchback. Chcąc zapewnić jak największe bezpieczeństwo inżynierowie Hondy zdecydowali, że tylna oś wyposażona zostanie w zawieszenie adaptacyjne wykorzystujące sterowane elektronicznie (przez ECU po CAN) amortyzatory olejowe. Kierowca ma do wyboru trzy ustawienia – normalne, komfortowe i sportowe – same działanie układu do złudzenia przypomina stosowane m.in. przez Mercedesa czy BMW Nivo.
W momencie debiutu rynkowego do wyboru będą dwie jednostki napędowe – po jednej benzynowej i wysokoprężnej. Silnik o zapłonie iskrowym ma pojemność 1,8 l i rozwija moc maksymalną 142 KM (maksymalny moment obrotowy 170 Nm). Jednostka oferowana będzie z sześciostopniową ręczną lub pięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów. W wersji z ręczną przekładnią samochód rozpędza się do 100 km/h w 9,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. Automat przyspiesza do setki w 10,9 s i rozpędza się do 205 km/h.
Honda Civic Tourer
Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych przygotowano nowy motor 1,6 l i-DTEC, który zastąpić ma oferowany wcześniej silnik o pojemności 2,2 litra. Jednostka ma aluminiowy blok i cieńsze tuleje cylindrowe, dzięki czemu – w stosunku do motoru 2,2, litra – waży o 47 kg mniej. Moc maksymalna – uzyskiwana przy 4 tys. obr./min. – to 120 KM. Maksymalny moment obrotowy (dostępny od 2 tys. obr./min) to równe 300 Nm. Nowa Honda Civic Tourer z silnikiem Diesla przyspiesza do 100 km/h w 10,1 sekundy i rozpędza się do prędkości maksymalnej 195 km/h. Średnie zużycie paliwa – przynajmniej w cyklu pomiarowym – wynosi 3,8 litra na 100 km.