Hyundai zaprezentował właśnie odświeżony model i30. Popularny kompakt doczekał się drobnych zmian w wyglądzie. Przy okazji Koreańczycy zaprezentowali jego usportowioną wersję - model i30 Turbo.
Hyundai i30 Turbo
Hyundai i30 Turbo oferowany będzie w dwóch wersjach - klienci będą się mogli zdecydować na trzy lub pięciodrzwiowe nadwozie. Samochód wyróżnia się pakietem dodatkowego ospoilerowania, podwójnym zakończeniem układu wydechowego, nowymi, zintegorowanymi ze światłami dziennymi LED, bi-ksenonowymi reflektorami i aluminiowymi felgami w rozmiarze 18-cali.
Te ostatnie nie są jednak wyłącznie zasługą stylistów - ich zastosowanie było niezbędne, by pomieścić większe tarcze hamulcowe o średnicy 300 mm z przodu (wentylowane) i 284 mm z tyłu (lite).
Hyundai i30 Turbo
Sportowe akcenty znajdziemy również we wnętrzu. Oprócz aluminiowych nakładek na pedały i nowego zestawu wskaźników z przodu zamontowano sportowe fotele - nad głowami pasażerów pojawiła się czarna podsufitka.
Źródłem napędu jest znany z Kie Cee'd GT benzynowy silnik 1,6 l T-GDI. Wyposażona w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk paliwa jednostka rozwija moc 186 KM (o 18 mniej niż Kia) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 265 Nm. To wystarcza, by Hyundai i30 Turbo przyspieszał do 100 km/h w 8 sekund i rozpędzał się do prędkości maksymalnej 219 km/h.
Hyundai i30 Turbo
Zmiany, jakim poddano standardowe odmiany i30 śmiało uznać można za kosmetyczne. Jedynie fani marki dostrzegą delikatnie przemodelowaną osłonę chłodnicy i nowe wzory aluminiowych felg. W palecie kolorów pojawiły się też trzy nowe barwy lakierów: Jet Black, Orange Caramel i Polar White.
Odświeżony Hyundai i30, wraz z odmianą i30 Turbo, trafi do europejskich salonów w początku stycznia.
Hyundai planuje poważną ofensywę modelową. Jednocześnie z i30 po liftingu zaprezentowano bowiem
i20 Coupe oraz
i40 po liftingu.