Audi zaprezentowało dziś drugą generację swojego topowego SUVa - modelu Q7.
Nowe Audi Q7
Zdaniem producenta nowe auto ma być najlżejszym pojazdem w swoim segmencie. W stosunku do poprzednika auto "schudło" średnio aż o 26 procent. Masa auta z wysokoprężnym silnikiem 3,0 TDI wynosi równe 1995 kg. To o rekordowe 325 kg mniej, niż w obecnie produkowanym Q7. Inżynierowie podkreślają, że tak znacząca redukcja była możliwa, dzięki sięgnięciu po wysokowytrzymałą stal i stopy aluminium.
Nowe Audi Q7
W stosunku do poprzednika auto zyskało zdecydowanie bardziej "drogowy" charakter. Karoseria jest niższa o 15 mm, o 37 mm zmniejszyła się też jej długość. Nadwozie nowego modelu mierzy więc 5,05 m długości, 1,97 m szerokości i 1,74 m wysokości. Nieznacznie zmniejszył się również rozstaw osi, który wynosi teraz 2,99 m.
Mimo zmniejszonych wymiarów w kabinie wygospodarowano większą ilość miejsca dla pasażerów. Dodatkowe 41 mm przybyło na wysokości głów w przednim rzędzie siedzeń, dodatkowe 23 mm - w tylnym. Ponadto przednie i tylne fotele dzieli teraz dodatkowe 21 mm przestrzeni.
Nowe Audi Q7
Wnętrze przypomina nieco rozwiązania stosowane przez BMW. Wzorem trzeciej generacji Audi TT samochód otrzymał zegary określane przez Audi mianem „wirtualny kokpit”. Na liście wyposażenia znajdzie się wiele systemów bezpieczeństwa i rozrywki. Podstawowe modele oferowane będą z nagłośnieniem Bose. Topowe - ze sprzętem grającym Bang&Olufsen.
Do wyboru będą cztery wersje napędowe - wszystkie, standardowo, oferowane będą z napędem quattro. Ofertę - na wybranych rynkach - otwierać ma benzynowe 2,0 l TSI o mocy 252 KM i maksymalnym momencie 370 Nm. Większą jednostka benzynowa - 3,0 l TFSI rozwija 333 KM i 440 Nm. Dzięki temu nowe Audi Q7 przyspiesza do 100 km/h w 6,1 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.
Dla zwolenników diesli przewidzino silnik 3,0 l TDI rozwijający 272 KM i 600 Nm. W takiej konfiguracji Audi Q7 osiąga 100 km/h w 6,3 s od startu. W późniejszym czasię gamę diesli uzupełni słabsza odmiana o mocy 218 KM i momencie obrotowym 500 Nm.
Nowe Audi Q7
Po raz pierwszy w cenniku Q7 pojawi się hybrydowy model e-tron. Samochód wyposażono w wysokoprężny silnik 3,0 l TDI o mocy 258 KM i elektryczny motor trakcyjny oferujący dodatkowe 94 kW mocy. Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej, ośmiostopniowej skrzyni biegów.
W sumie układ napędowy generuje 373 KM i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Sprint do do 100 km/h trwa 6,1 s - prędkość maksymalna to 225 km/h. Zużycie paliwa - rzecz jasna w cyklu pomiarowym - wynosić ma 1,7 l/100 km.
Zamówienia na nowe Audi Q7 składać będzie można wiosną przyszłego roku. Pierwsze dostawy spodziewane są latem.