Zgodnie z przewidywaniami, po premierze koncepcyjnego modelu o nazwie Technospace, Citroen zaprezentował właśnie produkcyjną wersję nowego C4 Picasso.
Nowy Citroen C4 Picasso
Auto jedynie nieznacznie różni się od zaprezentowanego w Genewie prototypu. Zbudowane w oparciu o platformę EMP2 nadwozie ma 4,43 m długości, 1,83 m szerokości i 1,61 m wysokości. Długość auta jest wiec o 4 cm krótsza niż obecnej generacji, o 55 mm (do 2,75 mm) zwiększył się jednak rozstaw osi.
Oprócz tego, dzięki zastosowaniu lżejszej, modułowej platformy, samochód waży średnio (w zależności od wersji silnikowej) aż o 140 kg mniej niż poprzednik. Samochód może się też pochwalić bagażnikiem o pojemności aż 537 l.
Nowy Citroen C4 Picasso
Nowe Picasso zyskało też zupełnie nowe wnętrze. Zachowano jednak charakterystyczne cechy – umieszczone centralnie, elektroniczne zegary czy wielofunkcyjną kierownicę. Nowością jest zamontowany na konsoli środkowej 7-calowy wyświetlacz dotykowy pełniący funkcję panelu sterowania dla dwustrefowej klimatyzacji czy systemu audio.
Producent nie podał jeszcze danych technicznych nowego modelu. Wiadomo jednak, że nowy C4 Picasso będzie pierwszym pojazdem koncernu PSA wyposażonym w nowej generacji silniki wysokoprężne „BlueHDI”. W informacji prasowej czytamy, że diesle o mocach 90 i 110 KM zużywać mają średnio poniżej 4 l oleju napędowego na 100 km.
Nowy Citroen C4 Picasso
Francuzi zdradzili również, że wersje z silnikami wysokoprężnymi standardowo oferowane będą z ręcznymi, sześciostopniowymi skrzyniami biegów. Klienci będą też mogli zamówić samochód z nową, sześciostopniową, zautomatyzowaną przekładnią ETG6 (brak pedału sprzęgła).
Samochód zadebiutuje we francuskich salonach w czerwcu. Na kolejne rynki nowe C4 Picasso trafi w drugiej połowie roku. Do wyboru będzie osiem kolorów nadwozia oraz felgi w rozmiarze 16, 17 lub 18 cali.
Ceny nie są jeszcze znane.