W stolicy amerykańskiej motoryzacji - Detroit - Porsche zaprezentowało odświeżony model Cayenne Turbo S. Czym auto oznaczone, jako "model roku 2016" różni się od swojego poprzednika?
Porsche Cayenne Turbo S
Oko miłośnika marki dostrzeże nowy pas przedni. Inne są teraz m.in. wykonane w technologii LED reflektory, lakierowana na wysoki połysk osłona chłodnicy i spoiler tylnej klapy. Nowością są również 21-calowe felgi zapożyczone z modelu 911 Turbo. We wnętrzu zastosowano nową skórzaną tapicerkę w kolorze, jaki niemiecki producent określa mianem black-creme.
To, co najważniejsze kryje się jednak pod maską. Topowa odmiana Cayenne otrzymała zmodyfikowany 4,8-litrowy silnik V8. Jednostka legitymuje się mocą 570 KM i dysponuje monstrualnym momentem obrotowym 800 Nm. To o 20 KM i 50 Nm więcej, niż w obecnie produkowanym Porsche Cayenne Turbo S.
Porsche Cayenne Turbo S
Moc trafia na wszystkie koła za pośrednictwem systemu Porsche Traction Management (PTM). Dodatkowy zastrzyk momentu obrotowego przełożył się, rzecz jasna, na osiągi. Nowy model przyspiesza do 100 km/h w 4,1 s, czyli o 0,4 s szybciej niż do tej pory. Prędkość maksymalna auta to 284 km/h.
Porsche Cayenne Turbo S
W układzie hamulcowym - po raz pierwszy w historii modelu - zastosowano przednie zaciski hamulcowe o dziesięciu tłoczkach! Ceramiczne tarcze przednie mają monstrualną średnicę 420 mm. Przy tylnych kołach zastosowano dyski o średnicy 370 mm (współpracujące z cztero-tłoczkowymi zaciskami).
Sprzedaż odświeżonego Porsche Cayenne Turbo S rozpocznie się w II kwartale bieżącego roku. Za samochód na rodzimym, niemieckim, rynku zapłacić trzeba będzie nie mniej, niż 166 696 euro.
Oficjalnie: Porsche Cayenne Turbo S - GALERIA ZDJĘĆ