Mercedes S600 Guard to opancerzona wersja topowego modelu niemieckiego producenta. Daimler zaprezentował właśnie najnowszą generację tego pojazdu.
Mercedes S600 Guard
Mercedes ma długą tradycję produkowania pancernych wersji swoich pojazdów. Popyt na te pojazdy nie jest szczególnie duży, ale stabilny. Obecnie zamożni klienci mogą wybierać pomiędzy opancerzonymi Mercedesami klasy S, E, M i G.
Mercedes S600 Guard
Mercedes S600 Guard to pojazd zbudowany praktycznie od podstaw. Pancerne elementy zostały zintegrowane z nadwoziem już na etapie produkcji - w efekcie samochód jest pozbawiony słabych punktów i ma zapewniać ochronę zarówno przed ostrzałem bezpośrednim, jak i pobliskimi wybuchami. Pojazd po raz pierwszy został certyfikowany w najwyższej klasie ochrony balistycznej VR9.
Mercedes S600 Guard
Co równie ważne (osobom kupującym opancerzone samochody zwykle zależy na dyskrecji) S600 Guard z zewnątrz niemal nie różni się od "zwykłej" klasy S.
Samochód jest dostępny w wersji 4- lub 5-osobowej. Wyposażenie może być bardzo bogate, obejmując m.in. tylny komfortowy fotel z podstawką na nogi i masażem. Pasażerowie tylnych foteli mogą również korzystać z opcjonalnego bogatego wyposażenia teleinformatycznego, które zamienia samochód w mobilne biuro.
Mercedes S600 Guard
Mercedes S600 Guard napędzany jest silnikiem V12 o mocy 530 KM. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 830 Nm jest transferowany na koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów 7G-TRONIC. Ze względu na dużą masę pojazdu jego prędkość maksymalna została ograniczona do 210 km/h.
Mercedes S600 Guard
Duża masa pojazdu (dokładna wartość nie została ujawniona) miała wpływ na zawieszenie (standardowo pneumatyczne Airmatic), które zostało wzmocnione i podniesione (by utrzymać prześwit zmniejszony przez opancerzenie podwozia) oraz na hamulce, które są wyraźnie większe i bardziej wydajne niż w "zwykłej" klasie S.
Mercedes S600 Guard
S600 Guard porusza się na oponach Michelin PAX typu run-flat. Nawet po ich przebiciu możliwa jest ucieczka z miejsca zdarzenia na dystans do 30 km.
Wyposażenie wersji opancerzonej w systemy-asystentów kierowcy jest analogiczne jak w wersji klasycznej. Dodatkowo dostępny jest szereg systemów dostępnych wyłącznie w wersji Guard. Należą do nich m.in. automatyczny system gaśniczy, system wentylacji wnętrza, alarm typu "Panic" czy hydraulicznie sterowane i podgrzewane szyby boczne.