Wiosną na salonie genewskim Opel zaprezentował sportową odmianę modelu Adam oznaczoną S. Samochód ten był wówczas prototypem, teraz producent pokazał wersję produkcyjną.
Opel Adam S
Opel Adam S napędzany jest benzynowym silnikiem 1.4 Turbo Ecotec o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 220 Nm (dostępnym między 2750 a 4500 obr/min). Jednostka napędowa współpracuje z manualną przekładnią sześciobiegową o sportowych, krótkich przełożeniach, dzięki którym auto osiąga 100 km/h w 8,5 s. Rozpędzanie z 80 do 120 km/h na piątym biegu trwa 7,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.
Silnik posiada zmienne fazy rozrządu. Turbosprężarka została zintegrowana z kolektorem wydechowym, celem tego zabiegu jest ograniczenie masy i zajmowanego miejsca. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym wynosi 5,9 l/100 km, jednostka spełnia normę emisji Euro 6.
Opel Adam S
Wysoka moc wymusiła wiele zmian. Samochód otrzymał poszerzane nadkola dzięki czemu możliwe było zmieszczenie dużych (opcjonalnie 18-calowych) i nieco szerzej osadzonych kół. Zawieszenie zostało oczywiście obniżone i utwardzone. Zmieniono układ kierowniczy i wspomagania kierownicy. Za hamowanie odpowiadają hamulce opracowane przez OPC (Opel Performance Center)
Zmiany stylistyczne objęły oba zderzaki i nakładki na progi, z tyłu nad szybą pojawił się spojler.
Opel Adam S
Kierownica, dźwignia hamulca ręcznego i lewarek skrzyni biegów pokryte zostały skórą, standardem są również metalowe sportowe pedały. Wyposażenie obejmuje automatyczną klimatyzację i system infotainment umożliwiający integrację ze smartfonami z system iOS i Android, którego sercem jest 7-calowy ekran dotykowy.
W opcji dostępne są sportowe fotele Recaro.
Sprzedaż Opla Adama S rozpocznie się na początku przyszłego roku. Polskie ceny nie są jeszcze znane, w Niemczech model ten będzie kosztował 18 690 euro.