Na salonie genewskim Opel zaprezentował sportową odmianę modelu Adam. Pojazd, który nazwano Adam S, dość znacznie różni się od dostępnych do tej pory wersji tego miejskiego pojazdu.
Opel Adam S
Opel Adam S napędzany jest benzynowym silnikiem 1.4 Turbo Ecotec o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 220 Nm. Jednostka napędowa współpracuje z manualną przekładnią sześciobiegową i pozwala na osiągnięcie prędkość maksymalnej 220 km/h.
Opel Adam S
Silnik posiada zmienne fazy rozrządu. Turbosprężarka została zintegrowana z kolektorem wydechowym, celem tego zabiegu jest ograniczenie masy i zajmowanego miejsca. Jest też oczywiście druga strona medalu - turbosprężarka jest elementem eksploatacyjnym, który podlega naturalnemu zużyciu, a koszty naprawy lub wymiany będą w takim przypadku znacznie wyższe...
Opel Adam S
Wysoka moc wymusiła wiele zmian. Samochód otrzymał poszerzane nadkola dzięki czemu możliwe było zmieszczenie dużych (225/35R18) i nieco szerzej osadzonych kół. Zawieszenie zostało oczywiście obniżone i utwardzone. Zmieniono układ kierowniczy i wspomagania kierownicy. Za hamowanie odpowiadają hamulce opracowane przez OPC (Opel Performance Center), z przodu zastosowano tarcze o średnicy 16 cali, z tyłu - 15-calowe.
Opel Adam S
Zmiany stylistyczne objęły oba zderzaki i nakładki na progi, z tyłu nad szybą pojawił się spojler.
We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele Recaro. Kierownica, dźwignia hamulca ręcznego i lewarek skrzyni biegów pokryte zostały skórą. Wyposażenie obejmuje automatyczną klimatyzację i system infotainment umożliwiający integrację ze smartfonami z system iOS i Android, którego sercem jest 7-calowy ekran dotykowy.
Opel Adam S nie jest jeszcze wersją w pełni produkcyjną. Auto produkcyjne będzie jednak niemal identyczne, a do salonów powinno trafić jeszcze w tym roku.