Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
8.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
22 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
15.4 s.
Prędkość maksymalna
155 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Opel Agila II 1.2 94 KM
Opel Agila
Agila to tzw. mikrovan pozycjonowany w segmencie A. Pierwsza generacja opracowana została wspólnie z Suzuki - bliźniaczym autem w ofercie japońskiej marki był model Wargon R+. Druga generacja, jaka zadebiutowała w 2008 roku również powstała przy współpracy z japońskim kooperantem. Odpowiednikiem nowej Agili jest w ofercie Suzuki model Splash. Niezależnie od generacji samochody cieszą się doskonałą opinią - chwalone są m.in za łatwość manewrowania i wysoką niezawodność. Zwłaszcza w przypadku pierwszej serii Agilę trudno jednak traktować, jako jedyne auto w rodzinie.
Opel Agila II
W 2008 roku Opel zaprezentował drugą generację Opla Agili. Samochód ponownie opracowano wspólnie z Suzuki, tym razem bliźniaczym modelem jest Splash. Niestety, model ten nie jest produkowany w Polsce, w gliwickiej fabryce Opla, ale na Węgrzech, w fabryce Suzuki.
Jak na auto typowo miejsce Agila II generacji jest stosunkowo dużym samochodem. Jej nadwozie o długości 374 cm przewyższa znacznie konkurencję i zahacza nawet o samochody z segmentu B.
Opel Agila II nie był poddawany testom zderzeniowym. Natomiast bliźniaczy Suzuki Splash został oceniony przez Euro NCAP na 4 gwiazdki, co jak na typowo miejskie auto, jest dobrym wynikiem.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10