chceauto.pl
x
Opel Zafira II - najlepiej z dieslem

Opel Zafira II - najlepiej z dieslem

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2011-11-06 Opinie
Zafira II generacji produkowana była od 2005 do 2011 roku w Niemczech i do 2010 roku - w Polsce, w Gliwicach. Auto rejestrowane jest na siedem osób, jednak dwa ostatnie miejsca nie oferują tyle miejsca, co pozostałe. Ponadto korzystanie z nich oznacza praktycznie wyłączenie z użytku bagażnika, którego pojemność pozostaje symboliczna (140 l). Warto również pamiętać, że samochody ciężarowe (z kratką) rejestrowane są na pięć osób.

Zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia jest dobre. Bezwypadkowe egzemplarze pozbawione są rdzy, warto jednak pamiętać, że nawet najstarsze egzemplarze to samochody jeszcze stosunkowo młode. Co będzie dalej - tego na razie nie wiadomo.

Opel Zafira II
Opel Zafira II
Zawieszenie Zafiry II generacji oparto na rozwiązaniach znanych z Astry III. A właściwie nie tyle oparto, co żywcem przeniesiono. Z przodu znajdziemy klasyczną kolumnę McPhersona, wahacze mają wymienne sworznie i tuleje, co obniża koszty serwisu. Z tyłu zastosowano prostą i trwałą belkę sztywną. Serwis jest więc niedrogi, ale większa masa powoduje, że zużycie poszczególnych elementów następuje szybciej niż w Astrze.

W Zafirze zastosowano elektrohydrauliczny układ wspomagania kierownicy. Niestety nie jest to rozwiązanie tak wytrzymałe, jak klasyczne wspomaganie hydrauliczne, przez co zdarzają się usterki.

Opel Zafira II
Opel Zafira II
Oferta silników w Zafirze II była bardzo bogata, a na rynku wtórnym dominują samochody z silnikami wysokoprężnymi. Najczęściej spotykana jest jednostka 1.9 CDTI. Jest do sprawdzony i ceniony silnik produkcji Fiata z wtryskiem typu common-rail. Zapewnia on wysoką kulturę pracy i niskie zużycie paliwa, przy czym jest bezawaryjny.
Oczywiście w używanych egzemplarzach trzeba się liczyć z koniecznością wymiany koła dwumasowego ze sprzęgłem (koszt ok. 3 tys. zł), czy regeneracji turbosprężarki (1500-2000 zł). Są to jednak elementy eksploatcyjne, które można zdiagnozować podczas oględzin przedzakupowych.

Zdecydowanie lepiej unikać samochodów z filtrem cząstek stałych (DPF). Eksploatacja diesli z DPF w mieście w szybkim tempie doprowadzi do zapchania filtra i skończy się albo wizytą w serwisie albo przymusową wycieczką za miasto, której celem będzie dopalenie osadów w filtrze. Uważać należy również na poziom oleju. Niespalone paliwa, które miało dopalić sadzę trafia do oleju i rozrzedza go, w skutkiem czego poziom rośnie, a jakość - spada.

Opel Zafira II
Opel Zafira II
Godny polecenia będzie również silnik 1.7 CDTI. To znana z Opli jednostka produkcji Isuzu, która po modernizacji otrzymała wtrysk common-rail. Uwagi o DPF pozostają aktualne. Lepiej unikać.

Zafira jest jednym z niewielu pojazdów, w którym niełatwo o prosty i przez to bezawaryjny silnik benzynowy. Bazową jednostkę 1.6
wykonano w technologii Twinport. Oznacza to skomplikowany układ recyrkulacji spalin i dodatkowe przepustnice w układzie dolotowym, które... potrafią się brudzić i wymagają czyszczenia. Silnik 2.2 wyposażono w bezpośredni wtrysk benzyny (można zapomnieć o przeróbce na LPG), a 2.0 - w turbosprężarkę.
W tej sytuacji najprostszą konstrukcją jest silnik 1.8. W wypadku tej jednostki trzeba jednak koniecznie pilnować poziomu oleju - zdarzają się egzemplarze, które spalają nawet litr na 1000 km, co właściwie oznacza konieczność natychmiastowego remontu.

Opel Zafira II
Opel Zafira II
Najlepszym wyborem w wypadku Zafiry II generacji będzie samochód z silnikiem wysokoprężnym, ale pozbawionym filtra cząstek stałych. Najlepiej poszukać samochodu z polskiego salonu, który zwykle będzie miał udokumentowaną przeszłość. Decydując się na pojazd sprowadzony zdecydowanie lepiej unikać aut z Anglii, po przekładkach kierownicy.

Opel Zafira - sprawdź ceny, dane techniczne, osiągi, poziom bezpieczeństwa i koszty utrzymania.

Opinie i komentarze na temat artykułu

jac
15 listopada 2011
opel od zawsze miał nedzne silniki benzynowe nie trwałe i awaryjne , a za nim jechac to jak za starym dieslem w ciwzarowce bo obecne diesle w autach nie zanieczyszczaja tak srodowiska jak bektore benzyniaki a juz napewno jak opel , kupa dymu niebieskiego az na wymioty zbiera blee, ale diesle włoskie jak najbardziej ok! najlepsze w europie na drugim miejscu zabojadow diesle reszty nie polecam np mazda volvo jaguar niektore z bmw forda land rover toyotaod 97 do 01 roku to dieselki zabojadow i są bardzo dobre jesli umie sie odpowiednio dbac a potem głupoty wypisAWAC NA FORACH

Opel Zafira II - najlepiej z dieslem - GALERIA ZDJĘĆ

Opel Zafira II - najlepiej z dieslemOpel Zafira II - najlepiej z dieslemOpel Zafira II - najlepiej z dieslemOpel Zafira II - najlepiej z dieslemOpel Zafira II - najlepiej z dieslemOpel Zafira II - najlepiej z dieslemOpel Zafira II - najlepiej z dieslemOpel Zafira II - najlepiej z dieslem

Zobacz także

Opel Zafira Electric. Polskie ceny

Opel Zafira Electric. Polskie ceny 2024-08-26

Od przejęcia Opla przez PSA następuje ujednolicenie gamy modelowej w ramach koncernu Stellantis. Ofiarą zmian padł m.in. Opel Vivaro, które produkcję zakończono przedwcześnie z powodu bliskiego pokrewieństwa z Renault Trafiic. W zamian Opel trzymał...
Opel Zafira ma już 25 lat

Opel Zafira ma już 25 lat 2024-07-13

Produkcja Opla Zafira I generacji rozpoczęła się wiosną 1999 roku. Kompaktowy van o długości 4,32 metra, szerokości 1,74 metra i wysokości 1,68 metra ważył zaledwie 1390 kilogramów. Dziś to nie do pomyślenia.
Używane samochody wciąż drożeją

Używane samochody wciąż drożeją 2022-04-26

Obserwowany w 2021 r. trend wzrostowy cen samochodów używanych nie hamuje - przeciętne auto kupowane na kredyt w okresie od stycznia do połowy marca 2022 r. kosztowało ponad 53 tys. zł. Tymczasem w całym ubiegłym roku, średnia wartość kredytowanego...
Handlarze znów górą?

Handlarze znów górą? 2020-02-11

Nie słabnie zainteresowanie używanymi samochodami z zachodu. W styczniu sprowadzono rekordową liczbę tego typu aut. Z informacji Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że pierwszy miesiąc bieżącego roku zamknął się wynikiem 74 482...
Używane: Mercedes klasy A W176

Używane: Mercedes klasy A W176 2019-07-17

Klasa A typoszeregu W176 to kamień milowy w historii Mercedesa. Auto zaprojektowano tak, by przypadło do gustu młodym, dynamicznym kierowcom i odebrało część klientów BMW serii 1. IV generacja Mercedesa klasy A zadebiutowała w 2012 na salonie w...
Używane: Mercedes klasy A W169

Używane: Mercedes klasy A W169 2019-07-17

Druga generacja klasy A zadebiutowała w 2004 roku. Po czterech latach auto poddano subtelnemu liftingowi - zmieniono m.in. kształty zderzaków i świateł. Udało się też wyeliminować wiele problemów wieku dziecięcego (np. korozja). Nowa generacja –...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS