Honda pokazała na salonie we Frankfurcie nową generację Civica.
Stylizacja nowego modelu wyraźnie nawiązuje do modelu, który obecnie jeszcze znajduje się w salonach - już na pierwszy rzut oka można stwierdzić, o jaki samochód chodzi. Mimo tego podobieństwa zmiany są gruntowne, a praktycznie wszystkie części stworzono od nowa.
Honda Civic IX generacji
Nadwozie Civica urosło o 5 cm i mierzy teraz równe 430 cm. Pod maskę nowego modelu trafią silniki benzynowe o pojemnościach 1.4 i 1.8 oraz 2.2-litrowy diesel. Brzmi znajomo? Owszem, pojemności są te same, jednak jednostki w nowym Civiku mają być mocniejsze niż obecnie i oczywiście zużywać mniej paliwa (przynajmniej w cyklu pomiarowym...).
Honda Civic IX generacji
To jednak nie koniec nowości, bowiem już wiadomo, że silniki te zostaną zastąpione przez całkowicie nowe jednostki wykonane zgodnie z ideą downsizingu. Tyle tylko, że na razie nie wiadomo, kiedy to nastąpi. Można się jedynie domyślać, że prace projektowe idą pełną parą, gdyż obecnie w segmencie samochodów kompaktowych praktycznie nie spotyka się już jednostek wolnossących o pojemnościach większych niż 1.4 l...
Nowa generacja Civica ma znacznie lepiej prowadzić się niż obecnie produkowany model. We wnętrzu mają również znaleźć zastosowanie wyższej jakości materiały.
Honda Civic VIII generacji
Wejście na rynek nowej generacji Hondy Civic, co nastąpi na początku przyszłego roku, spowoduje spadek cen używanych samochodów. Obecna, VIII generacja trafiła do salonów w 2006 roku do salonów. Samochód produkowany jest w Anglii, a główne zarzuty użytkowników dotyczą słabej jakości powłoki lakierniczej, odpryski lakieru mogą pojawiać się przy drobnych uderzeniach, a także na myjniach automatycznych. Krótki żywot mają amortyzatory (głównie tylne), zdarzają się popiskiwania sprzęgła i stuki w układzie kierowniczym.
Samochody z początku produkcji objęte były akcją serwisową dotyczącą ESP, problemy były również z hamulcem ręcznym.
Honda Civic VII generacji
Hondę Civic VIII generacji z początku produkcji można kupić za około 35-40 tys. zł.
Co ciekawe, podobne problemy (amortyzatory, zawieszenie, sprzęgło i stuki w układzie kierowniczym) mogą dręczyć egzemplarze VII generacji, która produkowana była w latach 2001-2005. W tym wypadku znacznie przystępniejsze są ceny. Samochody z początku produkcji kosztują około 10-15 tys. zł.
Więcej informacji na temat używanej Hondy Civic – m.in. aktualne ceny, dane techniczne, osiągi czy opisy najczęstszych usterek – znajdziesz w naszym autokatalogu.