Suzuki SX4 debiutowało w 2005 roku. Samochód, który był efektem współpracy Suzuki i Fiata (klonem SX4 jest Fiat Sedici) przetrwał w produkcji siedem lat.
Suzuki SX4
Nic więc dziwnego, że japońska firma pokazała w Genewie drugą generację SX4 nazwaną S-Cross. Niespodzianki nie było tym bardziej, że jesienią ubiegłego roku na salonie paryskim Suzuki zaprezentowało prototyp o nazwie S-Cross, który stanowił zapowiedź nowego SX4.
Nowe Suzuki SX4 S-Cross urosło. O ile pierwsza generacja rozmiarami mieściła się między segmentami B i C (długość nadwozia wynosiła 413 cm), to nowy pojazd bez żadnych wątpliwości jest kompaktem - jego nadwozie ma 430 cm długości, czyli aż o 17 cm więcej niż do tej pory.
Suzuki SX4
Rozstaw osi nowego SX4 S-Cross o 260 cm (wzrost o równe 10 cm), a więc wystarczająco, by pasażerowie na tylnej kanapie nie narzekali na brak miejsca na nogi. Natomiast efektem wydłużenia nadwozia jest znaczny wzrost pojemności bagażnika, która wynosi nawet 430 litrów (pod warunkiem maksymalnie pionowego ustawienia oparcia kanapy; regulacja jest standardem). Pierwsza generacja SX4 mogła przewieźć zaledwie 270 l bagażu...
Suzuki SX4
Nowe Suzuki SX4 S-Cross będzie oferowane z jedną z dwóch jednostek napędowych. Klienci będą mogli wybierać między benzynowym silnikiem wolnossącym o pojemności 1.6 l, mocy 120 KM oraz momencie 156 Nm (jest to wersja rozwojowa silnika montowanego w SX4 I generacji) a silnikiem wysokoprężnym, który cechuje się... identyczną pojemnością i mocą (1.6, 120 KM). Przewagą diesla jest oczywiście moment obrotowy, który wynosi 350 Nm. Z tego względu jednostka ta opcjonalnie będzie mogła współpracować z automatyczną, bezstopniową skrzynią CVT (standardowo - z manualną o sześciu przełożeniach).
Nowe Suzuki SX4 S-Cross, podobnie jak poprzednik, będzie oferowane w wersjach z napędem na przednią lub obie osie i, podobnie jak poprzednik, będzie produkowane na Węgrzech. Sam system napędu 4x4 będzie bardziej zaawansowany niż do tej pory. O ile obecnie kierowca może wybierać między trybami 2WD, 4WD i 4WD Lock, to samochodach II generacji będzie mógł wybierać pomiędzy Auto, Sport, Snow oraz Lock.
Pierwsze samochody trafią do salonów po wakacjach.