Suzuki zaprezentowało właśnie kolejną generację cenionego przez polskich nabywców modelu S-Cross. Auto otrzymało zupełnie nową karoserię, a z nazwy zniknęły znaku SX-4.
Suzuki S-Cross
Samochód bazuje na tej samej płycie podłogowej, z której korzystał poprzednik, i którą - w nieco zmniejszonej wersji - spotkamy również w obecnej generacji Vitary.
Auto otrzymało zupełnie nową stylistykę. Standard obejmuje teraz przednie i tylne reflektory wykonane w technologii LED. Z przodu wyróżniają się: osłona chłodnicy w kolorze fortepianowej czerni i logo marki estetycznie wkomponowane w chromowaną listwę. Ponadto chromowane elementy ozdobne z przodu i z tyłu sprawiają, że auto zdaje się wyglądać na większe niż ma to miejsce w rzeczywistości.
Suzuki S-Cross
Nowe Suzuki S-Cross mierzy 4300 mm długości, 1785 mm szerokości i 1580 mm wysokości. Bez zmian pozostał, mierzący 2600 mm rozstaw osi. Karoseria może się też pochwalić rozsądnym, mieszczącym 430 l bagażnikiem. Tylne oparcie dzielone w proporcji 60:40 oraz system wyjmowanej,podwójnej podłogi w przestrzeni ładunkowej pozwalają skutecznie zwiększyć możliwości transportowe.
Nowy Suzuki S-CROSS będzie dostępny w ośmiu kolorach nadwozia: Titan Dark Gray Pearl Metallic, Cosmic Black Pearl Metallic, Canyon Brown Pearl Metallic, Energetic Red Pearl, Sphere Blue Pearl, Cool White Pearl, Silky Silver Metallic oraz White.
W kabinie wrażenie przestronności potęgują duża przednia szyba i panoramiczny szklany dach. Gdy dach jest zamknięty całkowita długość paneli wynosi 100 cm. Po otwarciu powierzchnia przeszklona wynosi 56 cm.
W stosunku do poprzednika nowe są m.in obszerniejsze, tapicerowane syntetyczną skórą, fotele i 9-calowy ekran dotykowy obsługujący bezprzewodową łączność ze smartfonem i prezentujący informacje dotyczące stanu auta.
Suzuki S-Cross
Nowa stacja multimedialną z 9-calowym ekranem dotykowym wyposażona jest w rozpoznawanie poleceń głosowych, zestawe głośnomówiący Bluetooth oraz technologią łączności Apple CarPlay i Android Auto. Ma modną "wolnostojącą" architekturę i - w przeciwieństwie do poprzedniego modelu - jest teraz w pełni skomunikowana z pojazdem. Standardowe rozwiązania obejmują tuner radiowy oraz możliwość podłączenia zewnętrznych nośników muzyki czy plików filmowych (np. przez port USB). Wyświetlacz prezentuje również komunikaty dotyczące zużycia paliwa, zasięgu, stanu pracy systemu mild hybrid (SHVS) czy ostrzeżeń. Na ekranie można także obserwować obraz z kamery cofania i tylnych czujników parkingowych oraz widok z kamer 360 stopni.
Na tylnej kanapie można dodatkowego regulować kąt pochylenia oparcia. Wnętrze wyposażono również w szereg pojemnych schowków.
Suzuki S-Cross
Pod maską znajdziemy znany np z Vitary układ: silnik 1,4 Boosterjet (K14D) z układem mild hybrid 48V SHVS. Turbodoładowana jednostka zapewnia 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 2000 obr./min. Turbosprężarka podczas normalnej jazdy ma domyślnie zamknięty zawór regulujący ciśnienie doładowania, zapewniając błyskawiczną reakcję na działania kierowcy. Natomiast podczas jazdy ze stałą prędkością otwiera się, aby zminimalizować zużycie paliwa. Układ bezpośredniego wtrysku korzysta z siedmiootworowych dysz wtryskiwaczy, które podają paliwo pod zwiększonym ciśnieniem i zapewniają jego wysoką atomizację. Dzięki takim rozwiązaniom, jak podwyższony stopień sprężania, zmienne fazy rozrządu zaworów dolotowych (VVT) i układ recyrkulacji spalin (EGR), silnik pozwala na dynamiczną, a do tego oszczędna jazdę.
Sam system mild hybrid 48V SHVS składa się z trzech głównych elementów: urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie urządzenia ISG pozwala wygenerować wyższą moc i moment obrotowy.
Suzuki S-Cross
Auta z napędem na jedną oś osiągają setkę w 9,5 s. Modele 4x4 (AllGrip) przyspieszają do 100 km/h w 10,5 s. Prędkość maksymalna to 195 km/h niezależnie od wersji. Średnie zużycie paliwa waha się między 5.3 a 6.1 l/100 km w cyklu pomiarowym WLTP.
Nowy S-CROSS jest wyposażony w system Suzuki Safety Support wykorzystujący kamery i czujniki, aby pomóc kierowcy w bezpiecznym prowadzeniu auta. W jego skład wchodzą:
- Dual Sensor Brake Support (DSBS) Podczas jazdy system DSBS wykorzystując kamerę jednoobiektywową i czujnik laserowy wykrywa pojazd lub pieszego przed samochodem. W przypadku ryzyka kolizji ostrzega kierowcę lub inicjuje automatyczne hamowanie, w zależności od sytuacji.
- Tempomat adaptacyjny ACC z funkcją Stop&GoAdaptacyjny tempomat ACC z systemem Stop&Go i sześciobiegową skrzynią automatyczną pomaga utrzymywać zadaną prędkość, stale zachowując ustaloną odległość od poprzedzającego pojazdu. Układ ACC z funkcją Stop&Go może nawet całkowicie automatycznie zatrzymać samochód, a następnie ruszyć za poprzedzającym pojazdem (jeśli ruszy w ciągu 2 sekund) zapewniając kierowcy dodatkowe wsparcie, na przykład podczas jazdy w korkach.
- Kamery 360 stopniSuzuki S-Cross
Widok 360 stopni zapewnia kierowcy dodatkowe bezpieczeństwo i wygodę. Cztery kamery (przednia, tylna i po obu bokach) tworzą różne widoki na 9-calowym wyświetlaczu w kabinie, w tym widok 3D przydatny przy ruszaniu lub widok z lotu ptaka ułatwiający parkowanie.
Ceny Suzuki S-Cross startują od 97 500 zł za bazową wersję Comfort z ręczną 6-biegową skrzynią i napędem na przednią oś. Najtańszy automat to wydatek od 110 500 zł (bogatsza odmiana premium i ręczna przekładnia). "Bazowy" (w tym przypadku również "premium") model z napędem 4x4 kosztuje od 111 500 zł z ręczną lub 123 500 zł z automatyczną skrzynią biegów.