Japończycy z Suzuki mają dziwną strategię nazywania swoich modeli. S-Cross w wersji mikrohybrydowej nazwali Hybrid, blokują sobie nazwę dla prawdziwej hybrydy. Ten samochód musieli więc nazwać... dość śmiesznie, bo Strong Hybrid.
Suzuki S-Cross Strong Hybrid
S-Cross jest jednym z najchętniej wybieranych modeli Suzuki. Do tej pory samochód był dostępny z silnikiem 1,4 Boosterjet (K14D) i układem Mild Hybrid 48V SHVS. Takie auta pozostają w sprzedaży, ale ze skrzyniami manualnymi. Strong Hybrid, czyli zwykła hybryda będzie dostępna wyłącznie ze skrzynią zautomatyzowaną 6AGS.
Tak samo jak w hybrydowej Vitarze Strong Hybrid, która wiosną weszła do sprzedaży, zespół napędowy S-Crossa Strong Hybrid tworzy 102-konny silnik benzynowy (wolnossący, czterocylindrowy 1.5 DUALJET) współpracujący z silnikiem elektrycznym z generatorem tworzącym tzw. zespół MGU-Motor Generator Unit (moc ok. 33 koni-24 kW), układem ISG (wcześniej stosowany m.in. w S-Crossie Mild Hybrid), sześciostopniową zautomatyzowaną skrzynią biegów 6AGS oraz akumulatorami litowo-jonowymi (pojemność 840 Wh, napięcie 140 V), które zamontowano pod podłogą bagażnika.
Suzuki S-Cross Strong Hybrid
To właśnie zmagazynowana w nich energia elektryczna pozwala na pokonanie krótkich dystansów z wyłączonym silnikiem (benzynowym).
Jednostka główna Suzuki S-Cross Strong Hybrid generuje 116 KM i 138 Nm momentu obrotowego. Z kolei zamontowany w aucie silnik elektryczny odciąża ten główny - spalinowy, przy przyspieszaniu dostarczając dodatkowych 60 Nm. Samochód rozpędza się do 175 km/h (0-100 km/h od 12,7 s), a przy każdym zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu odzyskuje energię.
Suzuki S-Cross Strong Hybrid
S-Cross Strong Hybrid ma napęd na przód lub na wszystkie koła AllGrip. SUV jest oferowany ze skrzynią zautomatyzowaną AGS z 6 biegami. Działa ona jak automat, choć poszczególne przełożenia kierowca można też zmieniać samodzielnie, używając łopatek przy kierownicy.
Tak samo jak w Vitarze również w S-Crossie są dwa tryby jazdy (w wersji AllGrip dochodzą oczywiście także tryby napędu na cztery koła). Można wybrać ustawienia standardowe lub ECO.
Suzuki S-Cross Strong Hybrid
Suzuki S-Cross Strong Hybrid oferowany jest w trzech wersji wyposażenia: Premium, Elegance i Elegance Sun). Najtańsza hybryda S-Cross kosztuje od 120 900 zł. Na liście wyposażenia jest m.in. komplet systemów wspomagających kierowcę i poprawiających bezpieczeństwo.
Podstawowy S-Cross ma też automatyczną, dwustrefową klimatyzację, interaktywny system multimedialny (dotykowy ekran o przekątnej 7 cali), czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania. Do tego system kluczyka elektronicznego oraz reflektory full LED (przednie i tylne).
Samochody w wersji Elegance prócz wyposażenia Premium dodatkowo wyposażane są w nawigację satelitarną z trzyletnią aktualizacją map, 9-calowy interaktywny system multimedialny oraz system kamer 360 stopni. Siedzenia w tych SUV-ach są obszywane tapicerką z tkaniny, ale wykończenie w wyższych wersjach jest skórzane. Do tego polerowane felgi aluminiowe, zaś w wersji Elegancje Sun - dużych rozmiarów przeszklony dach panoramiczny.