Kilkanaście dni przed premierą na salonie we Frankfurcie Peugeot ujawnił wszelkie informacje na temat modelu 308 w nowym wcieleniu.
Przypomnijmy, że pierwsze zdjęcia Peugeota 308 nowej generacji pojawiły się już w maju. Wówczas jednak francuski koncern trzymał w tajemnicy dane techniczne. Ujawniono jedynie, że nowa generacja, nie będzie nosiła nazwy 309, ale utrzymane zostanie oznaczenie 308.
Peugeot 308
Jaki jest nowy Peugeot 308? Stylistycznie znacznie bardziej spójny od poprzednika, ma bardziej proporcjonalne kształty. Przód auta nawiązuje do nowych konstrukcji marki - zrezygnowano np. z ogromnego grilla zwanego potocznie "paszczą lwa". Zgodnie z obowiązującymi dyrektywami Unii Europejskiej w standardowym wyposażeniu znalazły się (wkomponowane w reflektory) światła do jazdy dziennej.
Samochód zbudowano w oparciu o najnowszą, modułową płytę podłogową EMP2. Nadwozie mierzy 4,25 m długości i 1,46 m wysokości. W stosunku do obecnie produkowanej wersji masę auta udało się zmniejszyć średnio aż o 140 kg. Dopracowano aerodynamikę - współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,28.
Peugeot 308
W samochodzie znacznie zmniejszono zwisy (rozstaw osi to 2,62 m), pojemność bagażnika wynosi 420 litrów, z czego 22 l w schowku pod podłogą. To oznacza, że gdy auto posiada koło zapasowe, pojemność bagażnika maleje do 398 litrów. Rewelacji więc nie ma.
Dużo nowości czeka nas też we wnętrzu. Styliści Peugeota postanowili nawiązać do nowego modelu 208 - w tym celu zastosowano podobny układ wskaźników.
Peugeot 308
Nowością jest rezygnacja z niemal wszelkich przycisków i pokręteł - radiem czy klimatyzacją sterować można za pośrednictwem dotykowego ekranu o przekątnej 9,7 cala (jest to wyposażenie standardowe już od drugiego poziomu wyposażeniowego). Dzięki temu rozwiązaniu stylistom udało się stworzyć niezwykle "czysty" projekt deski rozdzielczej.
Peugeot 308
Samochód będzie mógł posiadać bardzo bogate wyposażenie. Na liście opcji znajduje się m.in. adaptacyjny tempomat, kamera cofania, monitory martwego kąta, system bezkluczykowego dostępu czy Park Assist. Nowy Peugeot 308 będzie miał również możliwość integracji ze smartfonem. Specjalna aplikacja będzie informowała np. o miejscu postoju samochodu czy też średnim zużyciu paliwa.
Peugeot 308
Pod maską nowego Peugeota 308 nie znajdziemy już klasycznych, wolnossących silników benzynowych. Bazowa jednostka to silnk 1.2 VTi o trzech cylindrach i mocy 82 KM. Tak mała jednostka nie imponuje oczywiście osiągami (sprint do 100 km/h w 13,3 s), ani - w praktyce - zbyt niskim zużyciem paliwa. O ile średni wynik w cyklu pomiarowym to równe 5 l, o tyle w praktyce będzie wyższe - względnie dynamiczna jazda wymaga bowiem głębokiego wciskania gazu.
Peugeot 308
W nowym Peugeocie znajdziemy również dobrze znany, opracowany wspólnie z BMW, doładowany silnik 1.6 THP, który dostępny będzie w dwóch wariantach: o mocy 125 i 155 KM. Fani silników wysokoprężnych również nie będą mieli zbyt szerokiego wyboru. Oferta ogranicza się do jednostki 1.6 HDI, dostępnej w dwóch wersjach: o mocy 92 i 115 KM.
Najsłabszy, wolnossący silnik benzynowy oraz słabsza odmiana Diesla będą współpracowały z manualną skrzynią o pięciu przełożeniach. Mocniejsze silniki będą parowane z przekładniami sześciostopniowymi.
Peugeot 308
Zabawny wydaje się fakt, że żadna z jednostek napędowych w cyklu pomiarowym nie zużyła więcej niż 6 l/100 km. Imponować mogą diesle, które nie przekraczają 4 l/100 km. Oczywiście realia będą zupełnie inne, ale ekolodzy mają zamknięte usta... Co więcej, w wielu krajach będzie można liczyć na dopłaty ze względu na "ekologiczność" - emisja CO2 silników wysokoprężnych nie przekracza 100 g na kilometr.
Peugeot 308
Nowy Peugeot 308 będzie produkowany w zakładach we francuskim Sochaux. Natomiast zakłady w Tremery i Douvrin dostarczą zespoły napędowe.
Po raz pierwszy nowy Peugeot 308 zostanie zaprezentowany na salonie samochodowym we Frankfurcie 10 września. Sprzedaż we Francji rozpocznie się już 12 września, następnie samochód będzie wprowadzany na kolejne rynki. Co ciekawe, nowy 308 ma być produkowany i sprzedawany również w Chinach.