Peugeot poszerza gamę modelu 308 o wersję elektryczną. Tym samym francuski producent stanie się pierwszym europejskim producentem oferującym elektryczne kombi.
Peugeot e-308
Elektryczne wersje Peugeota 308 i 308 SW będą napędzane całkowicie nowym silnikiem elektrycznym o mocy 115 kW (156 KM) i momencie obrotowym 260 Nm (dostępnym natychmiast od ruszenia). Silnik uzupełni obecną ofertę napędów hybrydowych typu plug-in o mocy 180 KM/132 kW i 225 KM/162 kW oraz silników spalinowych.
Konstrukcją nowej generacji jest również akumulator trakcyjny. Jest to akumulator wysokonapięciowy o pojemności 54 kWh (51 kWh pojemności użytecznej) charakteryzujący się zmienionym składem chemicznym: 80% niklu, 10% manganu i 10% kobaltu. Generuje napięcie 400 V i ma zapewniać ponad 400 km zasięgu zgodnie z protokołem WLTP* (w praktyce będzie to więc wyraźnie mniej).
Peugeot e-308
Dla francuskich inżynierów jedną z kluczowych kwestii była efektywność energetyczna, która na skutek połączonych intensywnych prac nad silnikiem, akumulatorem trakcyjnym, aerodynamiką (optymalizacja kształtów przodu i podwozia), optymalizacją masy (platforma EMP2) i zmniejszaniem oporów tarcia (opony klasy A) miała przełożyć się na wyjątkowo niskie zużycie energii. W elektrycznym 308 ma wynosić ono 12,7 kWh na 100 km. Jeśli byłaby to prawda, to rzeczywiście byłby to świetny wynik, dziś kompaktowe samochody elektryczne zużywają w realnych warunkach od 18 do 20 kWh na 100 km.
Kierowca ma możliwość wyboru trybu jazdy (ECO, NORMAL i SPORT). Dzięki trybowi "BRAKE" może on też zwiększyć siłę hamowania po zwolnieniu pedału gazu, aby zoptymalizować odzyskiwanie energii.
Dostępna w standardzie pokładowa ładowarka prądu trójfazowego dysponuje mocą 11 kW. Gniazdo ładowania jest dostosowane do wszystkich typów terminali ładowania. W przypadku korzystania z terminala o mocy 100 kW, naładowanie akumulatora trakcyjnego od 20 do 80% jego pojemności ma zajmować mniej niż 25 minut.
Elektryczne 308 w wersji Allure i GT trafią kolejno do sprzedaży w połowie 2023 roku.