Już w lutym do salonów w całej Europie trafi nowy Fiat Panda. Zgodnie z zapowiedziami nie oznacza to zakończenia poprzedniej generacji modelu, który produkowany jest w Tychach.
"Stara" Panda oferowana będzie jako Panda Classic. Stary-nowy model od niedawna dostępny jest w salonach we Włoszech, Francji, na Węgrzech i w Hiszanii. Stopniowo Panda Classic będzie wprowadzana na kolejne rynki.
Produkowany wyłącznie w Tychach Fiat Panda debiutował w 2003 roku i sprzedawany był w 76 krajach, przez lata utrzymując się w czołówce sprzedaży. W ubiegłym roku do Pandy należało 15,7 proc. segmentu A, co po tylu latach produkcji uznać należy za wynik fenomenalny.
Nic dziwnego, że mimo premiery nowego modelu, który niestety nie będzie już produkowany w Polsce, Fiat nie zdecydował się na zakończenie produkcji "starej" Pandy, która ciągle znajduje nabywców. Aczkolwiek gama dostępnych wersji została zredukowana. Panda dostępna będzie wyłącznie w wersji Classic z ograniczoną liczbą silników.
Klienci wybierać będą mogli pomiędzy benzynowym silnikiem 1.2 o mocy 69 KM i dieslem 1.3 Multijet o mocy 75 KM. Ponadto dostępne będą wersja na LPG (1.2 EasyPower o mocy 69 KM) i gaz ziemny (CNG; 1.4 Natural Power).
Wyposażenie obejmuje m.in dwie przednie poduszki powietrzne, ABS z EBD (co jest wymagane przepisami europejskimi), kolumnę kierowniczą z regulacją w jednej płaszczyźnie, elektryczne wspomaganie kierownicy z trybem miejskim, elektryczne szyby, centralny zamek, instalację radiową oraz lakierowane w kolorze nadwozia zderzaki oraz listwy ochronne. W opcji dostępna będzie m.in. manualna klimatyzacja, światła przeciwmgielne i relingi.
Co ciekawe, utrzymana zostanie produkcja wersji 4x4 Pandy. Panda Climbing oferowana nadal będzie z silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 69 KM lub dieslem 1.3 Multijet o mocy 75 KM. Wyposażenie jest bogatsze i obejmuje m.in. cztery poduszki powietrzne (przednie i boczne), regulację fotela kierowcy również na wysokość, radio z CD i MP3 oraz osłony silnika i napędów. W opcji dostępna będzie m.in. elektroniczna blokada dyferencjału.
Ograniczono również do sześciu najpopularniejszych liczbę dostępnych kolorów (trzy pastelowa: biały, żółty i czerwony i trzy metaliczne: szary w dwóch wersjach i czarny). Zmniejszono również liczbę kolorów wnętrza.
Europejskie ceny Pandy Classic będą zaczynały sie od 9050 euro. Aczkolwiek, dzięki umowie pomiędzy Fiatem i siecią dilerską, w początkowym okresie auta będą sprzedawane w promocyjnych cenach zaczynających się od 7900 euro. Polskie ceny nie są jeszcze znane.