chceauto.pl
x

Peugeot 106 1.6 103 KM

Peugeot 106 1.6 103 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1996
Średnia cena
5 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1587 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
103 KM
0-100 km/h
9.6 s.
V max
190 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
46 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
A
Bagażnik
215 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
8.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
22 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.6 s.
Prędkość maksymalna
173 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Peugeot 106 1.6 103 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 106 1.6 103 KMPeugeot 106 1.6 103 KMPeugeot 106 1.6 103 KMPeugeot 106 1.6 103 KMPeugeot 106 1.6 103 KMPeugeot 106 1.6 103 KMPeugeot 106 1.6 103 KM

Peugeot 106 1.6 103 KM

Peugeot 106 pojawił się na rynku w 1991 roku. W 1996 roku samochód poddano gruntownemu faceliftingowi, oprócz zmian stylistycznych (auto zostało nieco "zaokrąglone") 106 zyskał również nowe jednostki napędowe, m.in. wszystkie benzynowe otrzymały wtrysk paliwa. Auto przetrwało w produkcji aż do 2003 roku, w sumie wyprodukowano ponad 2,8 mln egzemplarzy.

Peugeot 106 występował wyłącznie z nadwoziem typu hatchback - do wyboru były natomiast wersje trzy- lub pięciodrzwiowe. Na rynku dominuje ta pierwsza, samochodów trzydrzwiowych wyprodukowano o około milion więcej. Peugeota zbudowano na płycie podłogowej koncernu PSA (Peugeot, Citroen) i jest bliźniaczą konstrukcją Citroena Saxo (oba pojazdy różnią się tylko stylizacją).

Obecnie nawet najmłodsze egzemplarze Peugeot 106 to samochody już mocno wiekowe. Mimo wszystko model ten może stanowić ciekawą propozycję dla osób szukających małego i taniego (w zakupie i eksploatacji) samochodu. 106 z powodzeniem rywalizować może z nowszymi pojazdami i stanowi ciekawą alternatywę dla aut typu Skoda Felicia czy Fiat Punto.

Obecnie największym problemem trapiącym Peugeota 106 okazuje się rdza. Atakuje ona zarówno nadwozie, jak i zawieszenie czy układ wydechowy. Oczywiście, najważniejsza jest karoseria, której nie da się naprawić małym kosztem, a duży - przy niskich cenach samego samochodu - nie ma racjonalnego uzasadnienia. Dlatego przed zakupem należy dokładnie ocenić karoserii pod kątem obecności korozji.

Trochę problemów przysporzyć może również instalacja elektryczna. Za niezbyt trwałe uważa się np. alternator (nisko zamocowany, przez co narażony na kontakt z wodą po dużym deszczu) oraz rozrusznik.

Zawieszenie również nie cieszy się opinią trwałego i co ciekawe, szybciej poddaje się tylne niż przednie. W przednim zawieszeniu najszybciej wybijają się sworznie wahaczy, ale ich wymiana nie jest droga. Zdarzyć się mogą również luzy na drążkach kierowniczych i łącznikach stabilizatorów.

Większych kłopotów może jednak przysporzyć tylna belka, która zamocowana jest na łożyskach igiełkowych. Element ten co jakiś czas wymaga przesmarowania, w przeciwnym przypadku samochód traci geometrię (tylne koła zdają się pochylać w stronę karoserii) i konieczna jest kosztowna naprawa (regenerowana belka tylna to koszt około tysiąca złotych, same łożyska można wymienić o połowę taniej), co ekonomicznie może być nieuzasadnione, biorąc pod uwagę wartość większości egzemplarzy.

Jednak, jeśli pominąć tych kilka typowych przypadłości, samochód cieszy się dobrą opinią. Narzekać można wprawdzie na niewielką ilość miejsca w kabinie i niską jakość materiałów wykończeniowych, ale Peugeot 106 nadrabia te niedogodności niskimi kosztami eksploatacji (niewielki apetyt na paliwo jednostek benzynowych).

Warte polecenia są zwłaszcza egzemplarze wyprodukowane po liftingu w 1996 roku, kiedy to poprawiła się nieco jakość wykończenia.

W zasadzie wszystkie popularne jednostki napędowe w Peugeocie 106 to konstrukcje trwałe, rzadko ulegające awarii. W silnikach benzynowych czasem mogą zdarzać się awarie cewek zapłonowych i to właściwie wszystko. Dobrym wyborem będą silniki 1.1 i 1.4, które stanowią kompromis między osiągami i zużyciem paliwa.

Peugeot 106 był również sprzedawany z wolnossącym dieslem o pojemności 1.5 l. To trwałe i niewysilone jednostki, które zużywają mało paliwa i nie są wrażliwe na jego jakość. Oczywiście w tym wypadku można zapomnieć o jakichkolwiek osiągach...

Warto jednak pamiętać, że większość diesli ma za sobą imponujące przebiegi i może wymagać remontów kapitalnych. Przed zakupem koniecznie sprawdzić trzeba ciśnienie sprężania.

Dobre wiadomości są takie, że Peugeot 106 jest autem komfortowym, o przyzwoitym jak na tę klasę pojazdów bagażniku, i tanim w serwisowaniu. Lista typowych usterek nie jest długa (korozja, zawieszenie, czasem problemy elektryczne), zaś ceny części zamiennych są bardzo niskie. W obecnych czasach atutem jest również niskie zużycie paliwa właściwie wszystkich popularnych jednostek napędowych (nie dotyczy silników 1.6).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2012-12-27

Wersje

ROCZNIKI

Peugeot 106. Do miasta za grosze2012-12-28Używane: Citroen Saxo2012-08-30Najlepsze używane auta na polskim rynku!2011-03-20

Peugeot 106 1.6 103 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS