Peugeot Polska poszerzył swoją ofertę o najmocniejszą wersję modelu 208. Tradycyjnie dla francuskiej marki auto otrzymało oznaczenie GTI.
Peugeot 208 GTI
]Peugeot 208 GTI zadebiutował na salonie paryskim we wrześniu ubiegłego roku. Samochód ma charakterem nawiązywać do kultowego modelu, jak był Peugeot 205 GTI.
Peugeot 208 GTI
208 GTI napędzany jest - co nie jest niespodzianką - doładowanym, benzynowym silnikiem 1.6 THP. Jednostka ta opracowana została we współpracy z BMW, stąd można ją znaleźć m.in. w samochodach Mini, z kolei Peugeot używa jej np. do napędzania modelu RCZ. W modelu 208 GTI zastosowano wersję o mocy 200 KM i maksymalnym momencie 275 Nm. Napęd trafia na koła przednie za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach.
Peugeot 208 GTI
Ponieważ masę 208-ki udało się utrzymać w ryzach (GTI waży 1160 kg, co jak na dzisiejsze standardy, jest dobrym wynikiem), osiągi są bardzo dobre: 208 GTI przyspiesza do 100 km/h w 6,8 s i osiąga prędkość 230 km/h.
Peugeot 208 GTI
W ślad za mocnym silnikiem musiały pójść modyfikacje układu zawieszenia i hamulców. Za hamowanie odpowiadają tarcze o średnicy 302 mm - z przodu i 249 mm - z tyłu. W samochodzie znajdziemy również niższe i bardziej sztywno zestrojone zawieszenie, francuscy inżynierowie zwiększyli rozstaw kół (o 1 cm z przodu i 2 cm - z tyłu) i wykorzystali stabilizatory o zwiększonej średnicy. Całość zmian uzupełnia układ kierowniczy o bardziej bezpośrednim przełożeniu.
Peugeot 208 GTI
Z zewnątrz Peugeot GTI wyróżnia się innym grillem, tylnym spojlerem dachowym, poszerzonymi błotnikami oraz kołami w rozmiarze 205/45R17 o specjalnym, zarezerwowanym dla tego modelu wzorze felg.
Cenę Peugeota 208 GTI na polskim rynku ustalono na 82 800 zł. W zamian otrzymamy samochód wyposażony m.in. automatyczną, dwustrefową klimatyzację, sześć poduszek powietrznych, czy system ESP z możliwością całkowitego wyłączenia, co w sportowym samochodzie jest bardzo istotne.