Francuzi zaprezentowali właśnie usportowioną odmianę nowego Peugeota 308 - model GT.
Oficjalna premiera nowego auta zaplanowana została na salon motoryzacyjny w Paryżu. Wersja GT dostępna będzie w obu wariantach nadwoziowych - klienci będą więc mogli wybierać między pięciodrzwiowym hatchbackiam a SW, czyli kombi.
Peugeot 308 GT
Usportowioną wersję poznamy m.in. po innej osłonie chłodnicy, zderzakach czy podwójnym zakończeniu układu wydechowego. Samochody mają również poszerzone progi, lakierowane na czarno lusterka i czerwone plakietki z symbolami GT, które znajdziemy m.in na przednich błotnikach i klapie bagażnika. Do standardowego wyposażenia należą wykonane w technologii LED reflektory przednie i 18-calowe felgi "Diamant" uzbrojone w opony Michelin Pilot Sport 3.
W stosunku do zwykłych 308 dokonano daleko idących zmian w zawieszeniu. Z przodu prześwit zmniejszył się o 7 mm, z tyłu aż o 10 mm. Inny jest również układ hamulcowy.
Samochód oferowany będzie w dwóch wersjach napędowych - benzynowej i wysokoprężnej. Benzynowy silnik - 1,6 l THP rozwija 205 KM i 285 Nm. Jednostka wyposażona jest w doładowanie twin-scroll, bezpośredni wtrysk paliwa i system zmiennych faz rozrządu. Silnik dostępny będzie z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Osiągi, póki co, pozostają tajemnicą.
Peugeot 308 GT
Silnik wysokoprężny to 2,0-litrowy BlueHDI o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (dostępnym przy 2 tys. obr./min). Jednostka wyposażona jest w układ wtryskowy Common Rail 3 generacji pracujący pod ciśnieniem 2 tys. barów i zoptymalizowane wtryskiwacze o siedmiu otworach każdy.
Premiera auta zaplanowana została na rozpoczęcie salonu motoryzacyjnego w Paryżu. Dokładną specyfikację poznamy z początkiem przyszłego roku, kiedy model trafi na rynek.