We wtorek, na salonie we Frankfurcie, poznaliśmy kolejną generację popularnego Peugeota 308.
Samochód zbudowany został od podstaw w oparciu o nową platformę EMP2 i ma za zadanie odebrać Niemcom część klientów, którzy od miesięcy ustawiają się w kolejki po nowego Golfa. Chociaż od światowej premiery nowej 308-ki minęły ledwie dwa dni, auto można już zamówić w polskich salonach. Ile trzeba za nie zapłacić?
Peugeot 308
Do wyboru jest pięć jednostek napędowych i trzy wersje wyposażenia: Access, Active i Allure. Podstawowa oferuje m.in. 8 poduszek powietrznych, klimatyzację (manualną), tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz komputer pokładowy i radio CD/MP3.
W odmianie Active otrzymamy ponadto system hill assist wspomagający ruszanie na wzniesieniach, pełny pakiet elektryczny (4x szyby i lusterka), podłokietnik, dwustrefową klimatyzację, multimedialny ekran dotykowy czy fotele z regulacją tzw. lędźwi.
Peugeot 308
Topowa wersja – Allure – oferuje też m.in. przednie reflektory wykonane w technologii LED, chromowane dodatki zewnętrzne (m.in. wykończenie przedniego zderzaka) diodowe oświetlenie wnętrza, sportowe przednie fotele i aluminiowe felgi w rozmiarze 16 cali.
Najtańszy model – Access – z benzynowym silnikiem 1,2 l VTI o mocy 82 KM kosztuje od 59 900 zł. Jednostka standardowo sprzęgana jest z pięciostopniową, ręczną skrzynią biegów i zapewnia przeciętne osiągi (od 0 do 100 km/h w 13,3 s – prędkość maksymalna – 172 km/h).
Peugeot 308
Większy motor – benzynowy 1,6 l THP rozwijający 125 KM oferowany jest standardowo w wersji wyposażenia Active. Auto w takiej konfiguracji kosztuje od 71 400 zł. Sprint do 100 km/h zajmuje mu 8,9 s – prędkość maksymalna to 202 km/h.
Najmocniejszym silnikiem w ofercie jest benzynowy 1,6 l THP o mocy 155 KM. Jednostka dostępna jest wyłącznie z topowym pakietem wyposażenia Allure. Auto wyceniono na 83 200 zł. Przyspieszenie do 100 km/h trwa równe 8 s – prędkość maksymalna to 215 km/h.
Peugeot 308
Dla amatorów jednostek wysokoprężnych przewidziano dwie propozycje. Pierwsza – 1,6 l HDI o mocy 92 KM kosztuje 70 300 zł. Auto oferowane jest w podstawowej wersji wyposażenia Access. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 11,3 s – prędkość maksymalna to 183 km/h.
Mocniejsza odmiana – 1,6 l e-HDI rozwijająca 115 KM – dostępna jest – co najmniej – w wersji wyposażeniowej Active i wyceniona została na 80 900 zł. Auto osiąga setkę w 10,5 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 194 km/h.
Pierwsze egzemplarze nowego Peugeota 308 trafią do polskich klientów pod koniec października.