Peugeot zmodernizował model 308. Zmiany stylistyczne są minimalne, ale pojawiło się wiele nowości technicznych.
Fani marki dostrzegą być może subtelne zmiany przedniej części nadwozia, gdzie pojawiły się reflektory o zmienionym odrobinę kształcie, nowy zderzak i przetłoczenia na masce.
Z tyłu nowością są światła zespolone z motywem "trzech pazurów", aczkolwiek Francuzi nie ujawnili jeszcze zdjęć prezentujących tylną część Peugeota 308 po modernizacji
I-Cockpit został wzbogacony o dotykowy ekran pojemnościowy, o nowym interfejsie graficznym, sprzężony z systemem nawigacji 3D z dostępem do internetu.
Peugeot 308
Jednocześnie powiększono gamę systemów wspomagania prowadzenia, która obejmuje teraz osiem systemów najnowszej generacji, w tym automatyczny system awaryjnego hamowania (Active Safety Brake) i system aktywnego monitorowania pasa ruchu (Active Lane Departure Warning).
Aktywny tempomat jest obecnie dostępny z funkcją „Stop” dla wersji z automatyczną skrzynią biegów i z funkcją 30 km/h dla wersji z manualną skrzynią biegów.
Peugeota 308 wyposażono w system Visiopark 1 z kamerą cofania o polu widzenia 180° i funkcją Park Assist. Podczas wykonywania manewru parkowania, system mierzy ilość wolnego miejsca do zaparkowania i steruje obrotami kierownicy bez udziału kierowcy.
Ponadto w samochodzie, w wersji 308 GT o mocy 180 KM, pojawiła się nowa ośmiostopniowa skrzynia automatyczna.
Całkowitą nowość stanowi również czterocylindrowy, wysokoprężny silnik e-HDi o mocy 130 KM, a modernizacji poddano trzycylindrową, benzynową jednostkę 1.2 Puretech (również o mocy 130 KM), która oprócz zmienionego oprogramowania otrzymała nową sześciostopniową skrzynię manualną.