Peugeot zaprezentował pierwsze zdjęcia modelu 308 w wersji kombi. 308 SW zadebiutuje już w marcu na salonie w Genewie.
Peugeot 308 SW
Peugeot 308 kombi ma 4,58 m długości (wysokość to 1,47 m), a więc znacznie mniej niż największe kompaktowe kombi dostępne obednie na rynku europejskim, czyli Astra Sports Tourer (niemal 4,70). Mimo wszystko Francuzom udało się wygospodarować naprawdę spory bagażnik, które pojemność wynosi aż 610 litrów. Pojemność przestrzeni bagażowej, która jest całkowicie płaska, można zwiększyć poprzez złożenie tylnej kanapy.
Peugeot 308 SW
Podobnie jak hatchback, 308 SW zbudowany został w oparciu o modularną płytę podłogową EMP2 (Efficient Modular Platform). Jednym z benefitów tego rozwiązania jest obniżenie masy - nowe kombi Peugeota jest aż o 140 kg lżejsze od poprzednika. To tak jakby z samochody wysadzić dwie osoby... Niższa masa oznacza lepsze właściwości jezdne, lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa.
Peugeot 308 SW
Do tego ostatniego parametru Francuzi przywiązali zresztą bardzo dużą wagę. W Peugeocie 308 SW zadebiutuje całkowicie nowy silnik wysokoprężny BlueHDI (spełniający normę Euro 6), którego średnia emisja CO2 ma wynosić tylko 85 g na kilometr, co w krajach zachodnich oznacza zniżki w podatkach lub wręcz dopłaty przy zakupie. Kolejna nowość to trzycylindrowy, doładowany silnik benzynowy e-THP, który ma być dostępny w dwóch wersjach - o mocy 110 i 130 KM.
Peugeot 308 SW zadebiutuje na marcowym salonie samochodowym w Genewie. Pierwsze samochody pojawią się w europejskich salonach jeszcze przed nadejściem lata. Samochód będzie produkowany we Francji, w fabryce Peugeota w Sochaux.