Do polskich salonów wjeżdża właśnie nowy Peugeot 308 z nadwoziem kombi. Ile trzeba będzie za niego zapłacić?
Auto, które miało swoją premierę na tegorocznym salonie w Genewie, mierzy 4585 mm długości, 1863 mm szerokości i 1472 mm wysokości. Jest więc aż o 22 cm dłuższe niż zwykły hatchback. Inżynierowie zdecydowali się też wydłużyć (aż o 11 cm) rozstaw osi. W odmianie SW mierzy on dokładnie 2730 mm.
Peugeot 308 SW
Samochód może się pochwalić bagażnikiem, który - wg normy VDA - mieści pakunki o pojemności do 556 l (pojemność mierzona do wysokości tylnej półki). Po złożeniu oparć tylnej kanapy kierowca ma do dyspozycji 1606 l pojemności bagażnika.
Polscy klienci mają do wyboru pięć wersji silnikowych - dwie benzynowe i trzy wysokoprężne. Podstawowy motor benzynowy - 1,2 l PureDrive - generuje 110 KM. W tej wersji auto przyspiesza do 100 km/h w 11,1 s i osiąga prędkość maksymalną 188 km/h. Nabywcy mogą się też zdecydować na jego mocniejsza wersję o mocy 130 KM. Tak wyposażony Peugeot 308 SW osiąga 100 km/h w 9,6 s (prędkość maksymalna to 207 km/h).
Peugeot 308 SW
Zwolennicy jednostek wysokoprężnych mają do wyboru dwa siniki. Mniejszy - o pojemności 1,6 l - oferowany jest w dwóch wersjach - o mocy 92 KM lub 115 KM. Większy - 2,0 BlueHDI - rozwija moc 150 KM.
Podstawowa odmiana z silnikiem wysokoprężnym o mocy 92 KM przyspiesza do 100 km/h w 11,3 s i osiąga prędkość 183 km/h. Mocniejsza, 115-konna, na sprint do 100 km/h potrzebuje 10,2 s - prędkość maksymalna to 194 km/h. Najmocniejszy diesel zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 8,9 s i prędkość maksymalną 215 km/h. Wszystkie jednostki wysokoprężne - przynajmniej wg oficjalnych danych - zużywają średnio poniżej 4 l oleju napędowego na 100 km.
Peugeot 308 SW
Cennik Peugeota 308 SW otwiera podstawowa wersja wyposażeniowa - Access - z benzynowym silnikiem 1,2 l o mocy 110 KM. Za taki samochód zapłacić trzeba nie mniej niż 69 700 zł. Najtańsza odmiana z silnikiem Diesla (1,6 l HDI 92 KM) wyceniona została na 74 700 zł.
W podstawowej odmianie liczyć można na komplet poduszek powietrznych (w tym kurtynowe dla obu rzędów siedzeń), sterowaną ręcznie klimatyzację, komputer pokładowy, tempomat i radio CD z odtwarzaczem MP3 sterowane z kierownicy.