chceauto.pl
x
Po 20 latach zbudowali nowe-stare Porsche 911

Po 20 latach zbudowali nowe-stare Porsche 911

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2018-08-27
Porsche Classic zbudowało wyjątkowy, kolekcjonerski wóz: ostatnie 911 Turbo z silnikiem chłodzonym powietrzem (typ 993) – 20 lat po zakończeniu seryjnej produkcji. Jego konstrukcja bazuje na oryginalnej karoserii, a wygląd jest równie unikalny, co pochodzenie: złoty lakier Golden Yellow Metallic odwołuje się do 911 Turbo S Exclusive Series rocznik 2018.

Czarne koła wzbogacono o stylowe detale w kolorze Golden Yellow, podobnie jak utrzymane w czarnej tonacji fotele oraz kabinę. Karoseria wyróżnia się charakterystycznymi dla 993 Turbo S wlotami powietrza po bokach, na życzenie dostępnymi także dla „standardowego” 911 Turbo z 1998 roku.

Porsche 911 Turbo 20 lat później
Porsche 911 Turbo 20 lat później
450-konny samochód będzie świętował swoją światową premierę podczas zlotu Porsche Rennsport Reunion na torze Laguna Seca (USA), 27 września tego roku. Jako kolekcjonerski pojazd przeznaczony do użytkowania wyłącznie na zamkniętych obiektach, zostanie zlicytowany przez dom aukcyjny RM Sotheby’s w ośrodku Porsche Experience Center w Atlancie, 27 października. Środki pozyskane z licytacji zasilą konto fundacji Ferry’ego Porsche – Ferry Porsche Foundation, organizacji non-profit powołanej kilka miesięcy temu z okazji obchodów jubileuszu „70 lat sportowych samochodów Porsche”.

Eksperci Porsche Classic wyszli z pomysłem zbudowania całkowicie nowego auta bazującego na oryginalnej karoserii 993 – łącząc innowacyjność z tradycją. W swoim projekcie wykorzystali gamę ponad 6500 oryginalnych części, które Porsche Classic oferuje wyłącznie dla modeli z typoszeregu 993. W sumie dział klasyków ma obecnie w portfolio około 52 tysięcy części, które można nabyć u partnerów Porsche Classic oraz w Porsche Centrach na całym świecie – czy to w celu naprawy, czy renowacji klasycznych samochodów Porsche.

Porsche 911 Turbo 20 lat później
Porsche 911 Turbo 20 lat później
Budowa unikatowego pojazdu trwała przez około 1,5 roku. Najpierw jego karoserię zabezpieczono przed korozją i polakierowano zgodnie ze standardami obowiązującymi obecnie w produkcji seryjnych aut Porsche. Następnie kolekcjonerski egzemplarz został zmontowany i przekazany do dalszych prac specjalistom Porsche Classic z centrum renowacji Porsche w Stuttgarcie.

Tam otrzymał zupełnie nowy 3,6-litrowy bokser biturbo o mocy 450 KM, który zapewnia osiągi na równi z tymi, jakimi w swoich czasach legitymowało się 911 Turbo S typ 993. Z półek oryginalnych części Porsche Classic pochodzą manualna przekładnia oraz elementy napędu na obie osie. Ręcznie wytłoczony seryjny numer podwozia stanowi kontynuację oznaczenia ostatniego seryjnego 993 Turbo, jakie opuściło taśmę produkcyjną w 1998 r.

Koordynację elementów nadwozia i wnętrza konsultowano z ekspertami Porsche Exclusive Manufaktur – tymi samymi, którzy odpowiadali za stworzenie limitowanego do 500 egzemplarzy modelu 911 Turbo S Exclusive z 2018 roku. Uzupełnieniem tych elementów zajęli się projektanci oddziału Style Porsche. To oni czuwali nad odpowiednimi gradientami kolorów, umiejscowieniem oznaczeń i emblematów, a także innymi detalami kabiny.

Typ 993 niezmiennie pozostaje samochodem poszukiwanym wśród kolekcjonerów – i uchodzi za model szczególnie wyrafinowany i wytrzymały. To pierwsze 911 z przeprojektowanym, aluminiowym podwoziem, które w swoich czasach zapewniało mu wyjątkową zwinność prowadzenia. Wariant 911 Turbo jako pierwszy w dziejach otrzymał silnik biturbo, który w 1995 r. okazał się emitującą najmniej toksycznych substancji seryjną jednostką na świecie.

Na tle poprzednich „911-tek” przednia sekcja nadwozia typu 993 wyróżniała się niżej poprowadzoną płaszczyzną pokrywy i błotników – a to za sprawą przejścia z okrągłych na polielipsoidalne reflektory. Kolejną innowacją w czteronapędowym 911 Turbo były pierwsze aluminiowe obręcze z ramionami wypełnionymi powietrzem (pustymi w środku). Model 911 Turbo S, z silnikiem wzmocnionym do 450 KM, powstał w liczbie zaledwie 345 egzemplarzy.

Po 20 latach zbudowali nowe-stare Porsche 911 - GALERIA ZDJĘĆ

Po 20 latach zbudowali nowe-stare Porsche 911Po 20 latach zbudowali nowe-stare Porsche 911Po 20 latach zbudowali nowe-stare Porsche 911

Zobacz także

Nowe Porsche 911 Carrera S. Tak szybkiego nie było

Nowe Porsche 911 Carrera S. Tak szybkiego nie było 2025-01-08

Porsche ponownie wprowadza na rynek 911 Carrera S, które wypełni lukę pomiędzy 911 Carrera a 911 Carrera GTS T-Hybrid. Układ napędowy "eski" został udoskonalony i osiąga teraz poziom mocy zarezerwowany wcześniej dla poprzedniego 911 Carrera GTS.
Porsche 911 GT3. Polskie ceny

Porsche 911 GT3. Polskie ceny 2024-12-07

W 25. rocznicę premiery legendarnego modelu, Porsche wprowadza na polski rynek nowe 911 GT3 – samochód , który nadaje się nie tylko do codziennej jazdy, ale również przejażdżek na torze.
Porsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualem

Porsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualem 2024-11-04

Porsche wzbogaca gamę 911 o lekki wariant 911 Carrera T. Za sprawą lekkiego oszklenia, ograniczonej izolacji oraz ręcznej skrzyni 6-biegowej 911 Carrera T w najlżejszej konfiguracji, z fotelami w pełni kubełkowymi, waży zaledwie 1478 kilogramów. W...
Porsche 911 Turbo 50 Years

Porsche 911 Turbo 50 Years 2024-08-19

Aby uczcić 50. urodziny 911 Turbo, Porsche wprowadza na rynek wersję jubileuszową. 911 Turbo 50 Years łączy wysokie osiągi z ekskluzywnymi elementami stylistycznymi. Porsche ograniczyło produkcję 911 Turbo 50 Years, bazującym na ostatniej generacji...
Porsche 911 po modernizacji. Nowością napęd T-Hybrid

Porsche 911 po modernizacji. Nowością napęd T-Hybrid 2024-06-06

Porsche 911 zostało zmodernizowane. Nowe 911 Carrera GTS to pierwsze 911 dopuszczone do ruchu drogowego wyposażone w napęd hybrydowy o wysokich osiągach. Nowo opracowany, innowacyjny układ napędowy z jednostką o pojemności skokowej 3,6 l zapewnia dobre...
Porsche 911 z napędem hybrydowym nadjeżdża

Porsche 911 z napędem hybrydowym nadjeżdża 2024-05-15

Po raz pierwszy w 61-letniej historii Porsche 911 model ten otrzyma hybrydowy zespół napędowy. Samochód z nowym napędem był testowany w różnych warunkach na całym świecie, od warunków zimowych bo upalne, jak miało to miejsce w trakcie końcowych...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS