chceauto.pl
x
Po pierwsze - ma się nie psuć!

Po pierwsze - ma się nie psuć!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2010-12-27 Opinie
Kolor, moc silnika czy wersja wyposażenia. Tym wszystkim kierować się  możemy, gdy wybieramy się po nowy samochód do salonu. Problem w tym, że na nowe pojazdy stać jedynie kilka procent Polaków, wiec zdecydowana większość kupujących zadowolić się musi autem z rynku wtórnego. Jakimi cechami wówczas się  kierujemy?

Jeśli przy poszukiwaniach auta z rynku wtórnego największą uwagę przywiązujesz do kwestii wielkości silnika i jego osiągów, jesteś wyjątkiem.

Jak wynika z raportu naszego działu analiz, opracowanego na podstawie zapytań kierowanych przez użytkowników platformy www.chcekupicauto.pl niecała 1/4 osób*  korzystających z naszego systemu doradczego na pierwszym miejscu (priorytet oznaczony w naszym formularzu cyfrą 1) stawia osiągi samochodu. To zdecydowanie najmniej liczna grupa użytkowników.

Najwięcej kierowców chce, by ich nowy, używany samochód, zamiast przyjemności z jazdy, zapewniał im przyjemność z bezawaryjnej eksploatacji. Aż siedem, na dziesięć osób zaznaczyło w naszym formularzu, że najbardziej pożądaną cechą kolejnego samochodu ma być bezawaryjność.

Co pocieszające, jedynie co drugi korzystający z naszego systemu kierowca wskazał w formularzu, że priorytetem decydującym o wyborze konkretnego pojazdu jest cena zakupu. Wygląda na to, że z każdym rokiem stajemy się jednak bardziej rozważni. Dla zdecydowanej większości użytkowników naszego serwisu, drugim – po bezawaryjności – najczęściej wybieranym priorytetem dotyczącym przyszłego auta jest bowiem poziom bezpieczeństwa.

Zwłaszcza ta ostatnia informacja napawa nas optymizmem. Warto pamiętać, że chociaż w Polsce każdego roku dochodzi do porównywalnej liczby wypadków co w Niemczech, liczba ofiar śmiertelnych w naszym kraju jest aż siedmiokrotnie wyższa niż za Odrą! Dzieje się tak głównie z powodu podeszłego wieku jeżdżących po naszych drogach pojazdów. Z naszych badań wynika, że średni wiek auta w Polsce przekracza 14 lat. Mało kto pamięta, że EuroNCAP – czyli organizacja, która na przykładzie testów zderzeniowych bada poziom bezpieczeństwa nowych europejskich samochodów, powstała dopiero 13 lat temu. Jest więc o rok młodsza, niż większość aut jeżdżących po naszych drogach, które konstrukcyjnie tkwią w początku lat dziewięćdziesiątych.


* wartości nie sumują się do 100 procent, gdyż użytkownik może wybrać kombinację czterech priorytetów nadając im poszczególne wagi. Wyniki uzyskane na próbie niemal 5 tysięcy zapytań z grudnia 2010 roku.


Opinie i komentarze na temat artykułu

Piotr
28 kwietnia 2011
Polaków nie stać na nowe bezpieczne auta, więc jeździmy złomem z zachodu bo innego wyjścia nie ma.

Zobacz także

Ford Mach-E, Toyota Yaris Cross i Hyundai IONIC 5 w testach Euro NCAP

Ford Mach-E, Toyota Yaris Cross i Hyundai IONIC 5 w testach Euro NCAP 2021-10-27

Ford Mustang Mach-E, Toyota Yaris Cross i aż trzy modele Hyundaia: Bayon, Tucson i IONIC5 przetestowała właśnie Euro NCAP. Aż cztery z testowanych aut otrzymały maksymalny pięciogwiazdkowy wynik. Tylko Hyundai Bayon nie zakwalifikował się do...
Euro NCAP. Kolejna wpadka marki premium!

Euro NCAP. Kolejna wpadka marki premium! 2019-12-04

Aż dwanaście modeli doczekało się właśnie nowych testów zderzeniowych przeprowadzonych przez Euro NCAP. Ostatnia w tym roku seria przyniosła pewne niespodzianki. Świetne wyniki zanotowała m.in. Tesla. Mniejsze powody do radości mogą mieć za to...
Euro NCAP. 8 aut, kto najlepszy?

Euro NCAP. 8 aut, kto najlepszy? 2019-07-03

Aż sześć modeli, które wkraczają właśnie do salonów na Starym Kontynencie, rozbili specjaliści od bezpieczeństwa z Euro NCAP. Wyniki?Najnowsza seria testów objęła: Mercedesy klasy B i GLE, Skodę Scala, Teslę Model 3, DS3 Crossback oraz Kię...
Euro NCAP. 7 aut na 5 gwiazdek!

Euro NCAP. 7 aut na 5 gwiazdek! 2019-05-22

Euro NCAP przetestowało właśnie siedem modeli, które pojawiły się w ostatnim czasie w europejskich salonach. Próbom zderzeniowym poddano: Audi e-Tron, Lexusa UX, Mazdę 3, Renault Clio, Toyotę Corollę, Toyotę RAV4 i Volkswagena T-Crossa.Co ważne,...
Nissan Leaf rozbity. Jaki wynik?

Nissan Leaf rozbity. Jaki wynik? 2018-04-27

Euro NCAP niechętnie publikuje wyniki testów zderzeniowych pojedynczych pojazdów. Wyjątek od tej reguły stanowi nowy Nissan Leaf, który cieszy się szczególnymi względami klientów zwłaszcza w Skandynawii. Czy przyszli nabywcy elektrycznego auta mogą...
Historyczna wpadka. Tak źle nie było jeszcze nigdy!

Historyczna wpadka. Tak źle nie było jeszcze nigdy! 2017-12-14

Euro NCAP uraczyło nas kolejną porcją informacji dotyczących poziomu bezpieczeństwa oferowanych w europejskich salonach pojazdów. Tym razem przetestowano aż 15 samochodów! Tylko siedem z nich było rynkowymi nowościami. Pozostałe testy dotyczyły...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS