Ford Mustang Mach-E, Toyota Yaris Cross i aż trzy modele Hyundaia: Bayon, Tucson i IONIC5 przetestowała właśnie Euro NCAP. Aż cztery z testowanych aut otrzymały maksymalny pięciogwiazdkowy wynik.
Tylko
Hyundai Bayon nie zakwalifikował się do elitarnego grona ”pięciogwiazdkowców”. Powodem była tu głównie przeciętna nota w kategorii systemów wspomagających, za które przyznano mu 67 proc. punktów. Lepiej było w kategorii ochrony dorosłych (76 proc.), dzieci (82 proc.) i niechronionych uczestników ruchu (76 proc.). Ostatecznie Bayon otrzymał końcową notę 4 gwiazdek.
Blisko tego wyniku był też
Hyundai Tucson, który otrzymał 66 proc. punktów w kategorii zabezpieczenia niechronionych uczestników ruchu i 70 proc. za dodatkowe systemy wspomagające. 86 proc. punktów (dorośli) i 87 proc. (dzieci) pozwoliły jednak na uzyskanie maksymalnej noty ogólnej 5 gwiazdek.
Toyota Yaris Cross
Większych trudności z pięciogwiazdkowym wynikiem nie miał za to
IONIC 5, który – za wyjątkiem niechronionych uczestników ruchu (63. proc.) – otrzymał równe noty: 88 proc. (dorośli), 86 proc. (dzieci)oraz (systemy wspierające).
Polskich kierowców szczególnie zaciekawić powinien wysoki wynik – wyposażonej w podstawowe (!) wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa –
Toyoty Yaris Cross. Auto, które – zwłaszcza w polskich warunkach – ma wszelkie predyspozycje, by stać się rynkowym hitem otrzymało następujące noty: 86 proc. (dorośli), 84 proc. (dzieci), 76 proc. niechronieni uczestnicy ruchu, 81 proc. (dodatkowe systemy wspomagające).
Żadnego zaskoczenia nie było też w przypadku nowego
Forda Mustanga Mach-E, który otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek. Uzyskane przez samochód wyniki to odpowiednio: 92 proc. (dorośli), 86 proc. (dzieci) dzieci, 69 proc.(niechronieni uczestnicy ruchu) i 82 proc. (systemy bezpieczeństwa).