Audi wyprodukowało już pół miliona egzemplarzy modelu TT. Z tej okazji koncern z Ingolstadt przygotował specjalną, limitowaną edycję Audi TTS.
Audi TT I
Audi TT debiutowało w 1998 roku, za jego stylizację odpowiadał Peter Schreyer, który dziś projektuje samochody dla... Kii i Hyundaia. Rok po Coupe, pojawił się Roadster. Samochód, który bazował na tej samej płycie podłogowej co m.in. Volkswagen Golf IV, Skoda Octavia czy Audi A3, spotkał się z ciepłym przyjęciem, choć początkowo zanotował sporą wpadkę. TT okazało się bowiem niestabilne przy wysokich prędkościach (powyżej 180 km/h) przez co doszło do kilku śmiertelnych wypadków.
Firma zareagowała ogłoszeniem akcji serwisowej, w ramach której modyfikowano zawieszenie, montowano tylny spojler poprawiający docisk oraz system stabilizacji jazdy ESP. Tak poprawione samochody zaczęły również wyjeżdżać z fabryki.
Audi TT I
Audi TT stopniowo rozwijano. W 2003 przeprowadzono lifting, który połączono z kilkoma poprawkami technicznymi. Wprowadzono silnik turbo o zmniejszonej pojemności, opcjonalny napęd na wszystkie koła oraz sześciostopniową, dwusprzęgłową skrzynię S-tronic (TT było pierwszym modelem Audi z tym typem przekładni).
Audi TT II
Zaprojektowana przez Waltera da Silvę, druga generacja TT, która zadebiutowała w 2006 roku zapisała się w historii Audi jako pierwszy model, który przerwał spiralę rosnącej masy. Dzięki zastosowaniu wykonanej głównie z aluminium ramy przestrzennej (Audi Space Frame) nowy model był nawet o 90 kg lżejszy od poprzednika.
Audi TT II
Również w wypadku tego modelu Audi stopniowo poszerzało ofertę o nowe wersje silnikowe - pojawił się m.in diesel 2.0 TDI, a także pięciocylindrowy, rzędowy silnik turbo, który montowano w modelu oznaczonym TT RS. Dzięki doładowaniu dysponował on mocą 340 KM. Niżej pozycjonowano 272-konną wersję TTS, napędzaną silnikiem 2.0 TFSI.
Audi TT I Roadster
Z okazji wyprodukowania 500 tys. egzemplarzy TT Audi przygotowało specjalną, limitowaną edycję modelu TTS o nazwie Competition. Czym wyróżnia się wersja jubileuszowa? Samochód dostępny będzie wyłącznie w kolorze żółtym lub szarym, z tyłu znajdziemy zamontowany na stałe spojler w kolorze matowego aluminium. Dach Roadstera może być czarny lub szary. Samochód otrzyma 19-calowe felgi z oponami 225/35.
Audi TT II Roadster
Wyposażenie obejmie m.in. skórzaną tapicerkę, wielofunkcyjną kierownicę i światła ksenonowe. Nie będzie natomiast żadnych zmian w zakresie techniki - auto napędzane będzie silnikiem 2.0 TFSI o mocy 272 KM.
Wyprodukowane zostanie 500 egzemplarzy limitowanej wersji. Każdy egzemplarz otrzyma tabliczkę ze swoim numerem. Produkcja ruszy w październiku.