Sześć tygodni po debiucie nowego 911 Coupe Porsche zaprezentowało 911 Cabriolet.
Porsche 911 Cabriolet
Pierwsze 911 w wersji kabrio trafiło do produkcji w 1982 r. Otwarty wariant najnowszego wcielenia tego modelu zostanie wprowadzony na rynek w 2019 r. Wyposażono go we wszystkie innowacje znane już z Coupe oraz specjalne rozwiązania zarezerwowane dla odmiany Cabriolet, takie jak nowa hydraulika, która pozwala składać i rozkładać dach szybciej niż kiedykolwiek.
W pełni automatycznie sterowany miękki dach ma szklane tylne okno, a w jego konstrukcji wykorzystano magnezowe pałąki, które skutecznie chronią przed "pompowaniem" poszycia przy wysokiej prędkości. Miękki dach można składać bądź rozkładać podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Nowa hydraulika skraca czas jego otwierania do około 12 s, a elektrycznie wysuwany deflektor wiatru zapewnia ochronę szyi i karku przed przeciągami.
Porsche 911 Cabriolet
Początkowo Porsche 911 Cabriolet będzie dostępne w dwóch wariantach: jako tylnonapędowa Carrera S oraz czteronapędowa Carrera 4S. Oba napędzane są 6-cylindrowym bokserem o pojemności 2981 cm³ i mocy 450 KM, generowanej przy 6500 obr/min, oraz maksymalnym momencie obrotowym 530 Nm, dostępnym w zakresie 2300-5000 obr/min.
Za przeniesienie momentu obrotowego na koła odpowiada nowo opracowana przekładnia dwusprzęgłowa o 8 przełożeniach. 911 Carrera S Cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono: 3,7 s) i rozwija prędkość maksymalną do 306 km/h. 911 Carrera 4S Cabriolet rozpędza się maksymalnie do 304 km/h, a "setkę" osiąga w 3,8 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono: 3,6 s).
Porsche 911 Cabriolet
Nowa pozycja zamontowania silnika sprawia, że sztywność skrętna nowego 911 Cabriolet jest wyższa niż poprzednika. Po raz pierwszy model jest dostępny ze sportowym zawieszeniem Porsche Active Suspension Management (PASM). Poza zmniejszonym o 10 mm prześwitem zastosowano w nim krótsze, twardsze sprężyny oraz sztywniejsze stabilizatory (przedni i tylny). Zmiany te zapewniają bardziej neutralne prowadzenie i lepszy rozkład obciążenia.
Nowe 911 Cabriolet wygląda na szersze i bardziej muskularne od poprzednika. Pod szerszymi nadkolami z przodu kryją się 20-, a z tyłu – 21-calowe koła. Tylnonapędowe warianty mają teraz identyczną szerokość jak ich czteronapędowe odpowiedniki. Tylną oś poszerzono o 44 mm. Przedni pas – szerszy o 45 mm – odnawia tradycyjny akcent znany z wcześniejszych generacji 911: wydłużoną krawędź przedniej pokrywy z charakterystycznym wgłębieniem przed przednią szybą. Oba elementy wydłużają optycznie przód pojazdu, nadając mu jeszcze bardziej dynamiczny wygląd.
Porsche 911 Cabriolet
Tył wszystkich odmian jest zdominowany przez znacznie szerszy spojler (o zmiennym ustawieniu) oraz elegancki świetlny pas, płynnie przebiegający przez całą szerokość samochodu. Poza przednią i tylną sekcją nadwozia cała karoseria 911 Cabriolet jest teraz wykonana z aluminium.
Nowa deska rozdzielcza rozciąga się na całą szerokość wnętrza, zajmując przestrzeń pomiędzy dwoma poziomymi "skrzydłami". Z umieszczonym pośrodku obrotomierzem sąsiadują dwa bezramkowe, swobodnie uformowane wyświetlacze, które dostarczają kierowcy potrzebne informacje. Centralny ekran systemu Porsche Communication Management (PCM) ma teraz 10,9 cala.
Porsche 911 Cabriolet
Jako pierwsze na świecie Porsche opracowało tryb Wet, który w nowym 911 jest montowany w standardzie. Funkcja ta wykrywa wilgotną nawierzchnię i wstępnie przygotowuje systemy pojazdu do takich warunków, a przy tym ostrzega kierowcę, który może następnie zestroić samochód pod kątem nacisku na bezpieczeństwo – wciskając klawisz lub korzystając z przełącznika trybów jazdy na kierownicy (pakiet Sport Chrono).
Oparty na kamerze system ostrzegania przed kolizją i wspomagania hamowania – także oferowany seryjnie – wykrywa ryzyko kolizji z innymi pojazdami, pieszymi oraz rowerzystami i w razie potrzeby generuje ostrzeżenie lub procedurę awaryjnego hamowania. Standardową specyfikację 911 Cabriolet uzupełnia asystent parkowania z kamerą cofania. Lista opcji obejmuje m.in. Asystent jazdy nocnej z kamerą termowizyjną, a także adaptacyjny tempomat z automatyczną kontrolą odległości, funkcją stop-and-go oraz odwracalną ochroną podróżujących.
Ceny 911 Carrera S Cabriolet w Polsce zaczynają się od 664 tys. zł, a 911 Carrera 4S Cabriolet – od 702 tys. zł brutto. Samochód można już zamawiać.