Porsche poszerza gamę modelu 911 o bazową wersję z napędem wszystkich kół. Samochód nosi nazwę Carrera 4. Model ten dołączy do Carrery (z napędem na tył) i mocniejszej Carrery S/4S.
Porsche 911 Carrera 4
Porsche 911 Carrera 4 napędzane jest trzylitrowym, podwójnie doładowanym silnikiem typu boxer. Jednostka ta generuje 385 KM mocy (przy 6500 obr/min) i 450 Nm momentu obrotowego (w zakresie 1950-5000 obr/min). Moment obrotowy przekazywany jest wszystkie koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni PDK o ośmiu biegach.
Samochód przyśpiesza do 100 km/h w 4,2 s, ale decydując się na opcjonalny pakiet Sport Chrono ten czas można zredukować do równych czterech sekund. Prędkość maksymalna wynosi 291 km/h.
Porsche 911 Carrera 4
Porsche 911 Carrera 4 będzie oferowano zarówno jako coupe, jak i kabriolet. Ciesząc się jazdą bez dachu trzeba pogodzić się z nieco gorszymi osiągami - Carrera 4 Cabriolet przyspiesza do 100 km/h w 4,4 s (lub 4,2 s z pakietem Sport Chrono), a prędkość maksymalna wynosi 289 km/h.
Standardowe wyposażenie 911 Carrera 4 stanowi aktywne zawieszenie PASM, dzięki któremu kierowca może m.in. wybrać jeden z dwóch trybów jazdy (Normal i Sport). Elektronicznie sterowany dyferencjał o ograniczonym poślizgu z system wektorowania ciągu Porsche Torque Vectoring jest natomiast opcją.
Porsche 911 Carrera 4
Standardowo z przodu zamontowane są felgi 19-calowe, na których zamontowano opony 235/40. Z tyłu koła są większe - na 20-calowych felgach znalazły się opony 295/35. Opcjonalnie dostępne są felgi o cal większe.
Stylistycznie Porsche 911 Carrera 4 nie różni się od innych modeli z rodziny 911. Dotyczy to również wnętrza.
Niemieckie ceny samochodu startują z poziomu 112 509 euro za coupe i 126 789 euro za kabrioleta. Obie wersje nadwoziowe trafią do salonów już w październiku.