Już za tydzień rusza salon motoryzacyjny we Frankfurcie.
Porsche 911 Carrera po liftingu
Gwiazdą stoiska Porsche będzie gruntownie zmodernizowane 911 w wersji Carrera.
Auto wyróżnia się nowymi reflektorami przednimi wyposażonymi w zintegrowane, czteropunktowe światła do jazdy dziennej. Styliści zmodyfikowali też wzory felg i kształt klamek. Z tyłu – oprócz zderzaka i lamp – nowa jest też osłona silnika. Wyposażono ją w prostokątny, podłużny otwór wentylacyjny z pionowym ożebrowaniem.
Kształty deski rozdzielczej pozostają tajemnicą. Auto otrzyma system Porsche Communication Management System. Jego 7-calowywyświetlacz rozpoznaje gesty. Kierowca może korzystać z inwofmacji o ruchu w czasie rzeczywistym oraz usług Google Earth i Google Street View.
Porsche 911 Carrera po liftingu
Porsche 911 Carrera otrzymało nową jednostkę napędową. To trzylitrowy, podwójnie doładowany boxer o sześciu cylindrach. W podstawowej wersji motor rozwija 370 KM i 450 Nm. Carrera S może pochwalić się mocą 420 KM i maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm (20 KM i 60 Nm więcej w stosunku do poprzednika).
Samochód z nadwoziem Coupe, przekładnią PDK i pakietem Chrono przyspiesza do 100 km/h w 4,2 s. Porsche 911 Carrera S osiąga setkę w 3,9 s i legitymuje się prędkością maksymalną aż 308 km/h.
Poprawki dotyczą też zawieszenia i wyposażenia. Standardem jest m.in. aktywne zawieszenie (amortyzatory o zmiennej sile tłumienia) PASM i hamulec pokolizyjny. Na listę opcji trafiły m.in. aktywny tempomat czy aktywny system kierowniczy tylnej osi.
Porsche 911 Carrera po liftingu
Pakiet Chromo obejmuje teraz nową kierownicę z – inspirowanym światem sportów motorowych – obrotowym przełącznikiem trybu jazdy. Auta z opcjonalną przekładnią PDK otrzymają ponadto przycisk aktywujący system „response sport”. Po jego użyciu – przez 20 sekund – komputery optymalizują pracę silnika i skrzyni biegów – by uzyskać jak najlepsze przyspieszenie.
Zdaniem producenta zastosowanie nowej jednostki napędowej znacząco obniżyło zużycie paliwa. Porsche twierdzi, że Carrera S ze skrzynią PDK zużywa średnio... 7,7 l/100 km.
Auto trafi do sprzedaży 12 grudnia (debiut na rynku niemieckim). Ceny zaczynać się będą od 96 605 euro.