Porsche poszerza gamę ósmej generacji modelu o odmiany 911 Carrera. Samochód trafia na rynek z nadwoziami Coupé i Cabriolet, a jego trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser z doładowaniem biturbo generuje moc 283 kW (385 KM).
Porsche 911 Carrera
Carrera to podstawowy wariant 911, o 11 kW (15 KM) mocniejszy od poprzednika. Jego wysokiej klasy standardowe cechy i funkcje praktycznie nie różnią się od tych w 911 Carrera S. Należą do nich: szlachetnie wykończone wnętrze z ekranem dotykowym o przekątnej 10,9 cala, wszechstronna łączność, a także systemy wspomagające, takie jak tryb Porsche Wet, który zapewnia bezpieczniejsze prowadzenie na mokrej nawierzchni.
Porsche 911 Carrera wyróżnia się kołami i hamulcami o mniejszej średnicy oraz odmiennym kształtem końcówek układu wydechowego.
Porsche 911 Carrera
Podobnie jak w przypadku wariantu Carrera S, silnik, podwozie i hamulce 911 Carrera zostały zaprojektowane z myślą o sportowym charakterze. Jego trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser korzysta z nowych turbosprężarek z kołami turbiny i kompresora o mniejszej średnicy. Za przeniesienie siły napędowej odpowiada nowa ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa (PDK).
Porsche 911 Carrera
W rezultacie 911 Carrera Coupé przyspiesza od 0-100 km/h w 4,2 s, osiągając prędkość maksymalną 293 km/h. Opcjonalny pakiet Sport Chrono pozwala „urwać” z czasu sprintu 0,2 s. Zużycie paliwa w cyklu łączonym (skorelowane ze starą, mało wiarygodną normą NEDC) odmiany Coupé wynosi 9,0 l/100 km, a Cabriolet – 9,2 l/100 km.
Samochód wyposażono w koła z oponami 235/40 ZR na 19-calowych obręczach z lekkich stopów na przedniej osi oraz 20-calowymi felgami z oponami 295/35 ZR z tyłu. Siłę hamowania na obu osiach zapewniają 330-milimetrowe tarcze hamulcowe z czarnymi, czterotłoczkowymi stałymi zaciskami typu monoblok.
Ceny Porsche 911 Carrera Coupé w Polsce startują od 520 000 zł, a 911 Carrera Cabriolet – od 589 000 zł. Nowe modele można już zamawiać. Wersja z napędem na wszystkie koła będzie dostępna niebawem.