chceauto.pl
x
Porsche 911 GT2 RS

Porsche 911 GT2 RS

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2017-07-03
Na Festiwalu Szybkości w Goodwood zadebiutowało nowe Porsche 911 GT2 RS. To najmocniejsza wersja tego modelu w historii.

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS napędzane jest silnikiem typu bokser biturbo o mocy 700 KM i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm. Przy masie własnej 1470 kg ten napędzany na tylną oś samochód przyspiesza do 100 km/h w ciągu 2,8 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 340 km/h.

Dysponując układem napędowym blisko spokrewnionym z samochodami wyścigowymi, nowe Porsche 911 GT2 RS jest o 80 KM mocniejsze i generuje o 50 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy od zasilanego 3,6-litrowym silnikiem poprzednika.

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS
Jednostka najnowszego 911 GT2 RS bazuje na 3,8-litrowym silniku z modelu 911 Turbo S, rozwijającym 580 KM. Jednostka ta dostała większe turbosprężarki i bardziej wydajny układ chłodzenia z wtryskiem wody na intecooler.

Napęd trafia na koła tylne za pośrednictwem siedmiostopniowej przekładni dwusprzęgłowej PDK. Specjalnie opracowany układ wydechowy, wykonany z ultralekkiego tytanu, waży o około 7 kg mniej niż ten w 911 Turbo.

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS otrzymało wyczynowe zawieszenie ze skrętną tylną osią i opony Ultra High Performance (UHP). Podobnie jak wszystkie Porsche 911 serii GT, nowy topowy model otrzymał specjalnie skalibrowany system PSM z trybem Sport, zestrojony tak, by zapewnić optymalną dynamikę jazdy. Samochód porusza się na kołach w rozmiarze 265/35 ZR 20 z przodu oraz 325/30 ZR 21 z tyłu.

Porsche 911 GT2 RS w standardzie ma hamulce Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB). Przednie błotniki, otwory wentylacyjne nadkoli, zewnętrzne obudowy lusterek zewnętrznych Sport Design, wloty powietrza po bokach tylnej partii nadwozia oraz elementy tylnego pasa wykonano z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi (CFR), podobnie jak liczne elementy wykończenia kabiny.

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS
Ponadto, aby uzyskać jak najniższą masę własną, maskę wykonano z karbonu, a dach – z magnezu.

Dodatkowo inżynierowie Porsche opracowali opcjonalny pakiet Weissach, pozwalający zbić masę własną samochodu o około 30 kg. Pakiet zawiera dodatkowe elementy z tworzyw wzmacnianych włóknami węglowymi oraz z tytanu. Przykładowo, dach, stabilizatory obu osi i ich mocowania wykonano tu z karbonu. Magnezowe obręcze pozwalają ograniczyć zarówno masę własną, jak i masy nieresorowane.

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS
W kabinie pasażerskiej 911 GT2 RS dominuje czerwona Alcantara, czarna skóra i elementy wnętrza z wykończeniem włóknem węglowym – wszystkie te elementy należą do wyposażenia seryjnego.

Podobnie jak w każdym 911, za sterowanie funkcjami audio, nawigacji i komunikacji odpowiada system multimedialny Porsche Communication Management (PCM). Standardowe wyposażenie obejmuje również moduł Connect Plus oraz aplikację Porsche Track Precision, umożliwiającą szczegółową rejestrację, wyświetlanie i analizę danych z jazdy na ekranie smartfona.

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS
Opcjonalny pakiet Chrono poszerza funkcje PCM o ekran osiągów, który można wykorzystać do prezentacji, zapisywania i oceny czasów przejazdów na torze. Pakiet obejmuje także stoper na panelu przełączników, zarówno analogowy, jak i cyfrowy. Co więcej, pakiet Chrono w 911 GT2 RS zawiera zewnętrzną fotokomórkę. W połączeniu z aplikacją Porsche Track Precision i zewnętrznymi znacznikami linii start/meta pozwala ona na precyzyjne rejestrowanie czasów przejazdu.

Z okazji premiery samochodu Porsche zaprezentowało również specjalny model zegarka. Czasomierz będzie dostępny wyłącznie dla nabywców pojazdu. Jego obudowę wykonano z lekkiego tytanu, rotor wzorowany jest na kutej, magnezowej obręczy 911 GT2 RS, tarczę wykonano z karbonu, a jej wzór nawiązuje do panelu wskaźników samochodu.

Porsche 911 GT2 RS jest dostępne w Polsce w cenie od 1 431 090 zł. Zegarek Porsche Design 911 GT2 RS Chronograph kosztuje 9450 euro.

Porsche 911 GT2 RS na wideo:



Porsche 911 GT2 RS - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche 911 GT2 RSPorsche 911 GT2 RSPorsche 911 GT2 RSPorsche 911 GT2 RSPorsche 911 GT2 RSPorsche 911 GT2 RSPorsche 911 GT2 RSPorsche 911 GT2 RS

Zobacz także

Nowe Porsche 911 Carrera S. Tak szybkiego nie było

Nowe Porsche 911 Carrera S. Tak szybkiego nie było 2025-01-08

Porsche ponownie wprowadza na rynek 911 Carrera S, które wypełni lukę pomiędzy 911 Carrera a 911 Carrera GTS T-Hybrid. Układ napędowy "eski" został udoskonalony i osiąga teraz poziom mocy zarezerwowany wcześniej dla poprzedniego 911 Carrera GTS.
Porsche 911 GT3. Polskie ceny

Porsche 911 GT3. Polskie ceny 2024-12-07

W 25. rocznicę premiery legendarnego modelu, Porsche wprowadza na polski rynek nowe 911 GT3 – samochód , który nadaje się nie tylko do codziennej jazdy, ale również przejażdżek na torze.
Porsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualem

Porsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualem 2024-11-04

Porsche wzbogaca gamę 911 o lekki wariant 911 Carrera T. Za sprawą lekkiego oszklenia, ograniczonej izolacji oraz ręcznej skrzyni 6-biegowej 911 Carrera T w najlżejszej konfiguracji, z fotelami w pełni kubełkowymi, waży zaledwie 1478 kilogramów. W...
Porsche 911 Turbo 50 Years

Porsche 911 Turbo 50 Years 2024-08-19

Aby uczcić 50. urodziny 911 Turbo, Porsche wprowadza na rynek wersję jubileuszową. 911 Turbo 50 Years łączy wysokie osiągi z ekskluzywnymi elementami stylistycznymi. Porsche ograniczyło produkcję 911 Turbo 50 Years, bazującym na ostatniej generacji...
Porsche 911 po modernizacji. Nowością napęd T-Hybrid

Porsche 911 po modernizacji. Nowością napęd T-Hybrid 2024-06-06

Porsche 911 zostało zmodernizowane. Nowe 911 Carrera GTS to pierwsze 911 dopuszczone do ruchu drogowego wyposażone w napęd hybrydowy o wysokich osiągach. Nowo opracowany, innowacyjny układ napędowy z jednostką o pojemności skokowej 3,6 l zapewnia dobre...
Porsche 911 z napędem hybrydowym nadjeżdża

Porsche 911 z napędem hybrydowym nadjeżdża 2024-05-15

Po raz pierwszy w 61-letniej historii Porsche 911 model ten otrzyma hybrydowy zespół napędowy. Samochód z nowym napędem był testowany w różnych warunkach na całym świecie, od warunków zimowych bo upalne, jak miało to miejsce w trakcie końcowych...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS