Na Festiwalu Szybkości w Goodwood zadebiutowało nowe Porsche 911 GT2 RS. To najmocniejsza wersja tego modelu w historii.
Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS napędzane jest silnikiem typu bokser biturbo o mocy 700 KM i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm. Przy masie własnej 1470 kg ten napędzany na tylną oś samochód przyspiesza do 100 km/h w ciągu 2,8 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 340 km/h.
Dysponując układem napędowym blisko spokrewnionym z samochodami wyścigowymi, nowe Porsche 911 GT2 RS jest o 80 KM mocniejsze i generuje o 50 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy od zasilanego 3,6-litrowym silnikiem poprzednika.
Porsche 911 GT2 RS
Jednostka najnowszego 911 GT2 RS bazuje na 3,8-litrowym silniku z modelu 911 Turbo S, rozwijającym 580 KM. Jednostka ta dostała większe turbosprężarki i bardziej wydajny układ chłodzenia z wtryskiem wody na intecooler.
Napęd trafia na koła tylne za pośrednictwem siedmiostopniowej przekładni dwusprzęgłowej PDK. Specjalnie opracowany układ wydechowy, wykonany z ultralekkiego tytanu, waży o około 7 kg mniej niż ten w 911 Turbo.
Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS otrzymało wyczynowe zawieszenie ze skrętną tylną osią i opony Ultra High Performance (UHP). Podobnie jak wszystkie Porsche 911 serii GT, nowy topowy model otrzymał specjalnie skalibrowany system PSM z trybem Sport, zestrojony tak, by zapewnić optymalną dynamikę jazdy. Samochód porusza się na kołach w rozmiarze 265/35 ZR 20 z przodu oraz 325/30 ZR 21 z tyłu.
Porsche 911 GT2 RS w standardzie ma hamulce Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB). Przednie błotniki, otwory wentylacyjne nadkoli, zewnętrzne obudowy lusterek zewnętrznych Sport Design, wloty powietrza po bokach tylnej partii nadwozia oraz elementy tylnego pasa wykonano z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi (CFR), podobnie jak liczne elementy wykończenia kabiny.
Porsche 911 GT2 RS
Ponadto, aby uzyskać jak najniższą masę własną, maskę wykonano z karbonu, a dach – z magnezu.
Dodatkowo inżynierowie Porsche opracowali opcjonalny pakiet Weissach, pozwalający zbić masę własną samochodu o około 30 kg. Pakiet zawiera dodatkowe elementy z tworzyw wzmacnianych włóknami węglowymi oraz z tytanu. Przykładowo, dach, stabilizatory obu osi i ich mocowania wykonano tu z karbonu. Magnezowe obręcze pozwalają ograniczyć zarówno masę własną, jak i masy nieresorowane.
Porsche 911 GT2 RS
W kabinie pasażerskiej 911 GT2 RS dominuje czerwona Alcantara, czarna skóra i elementy wnętrza z wykończeniem włóknem węglowym – wszystkie te elementy należą do wyposażenia seryjnego.
Podobnie jak w każdym 911, za sterowanie funkcjami audio, nawigacji i komunikacji odpowiada system multimedialny Porsche Communication Management (PCM). Standardowe wyposażenie obejmuje również moduł Connect Plus oraz aplikację Porsche Track Precision, umożliwiającą szczegółową rejestrację, wyświetlanie i analizę danych z jazdy na ekranie smartfona.
Porsche 911 GT2 RS
Opcjonalny pakiet Chrono poszerza funkcje PCM o ekran osiągów, który można wykorzystać do prezentacji, zapisywania i oceny czasów przejazdów na torze. Pakiet obejmuje także stoper na panelu przełączników, zarówno analogowy, jak i cyfrowy. Co więcej, pakiet Chrono w 911 GT2 RS zawiera zewnętrzną fotokomórkę. W połączeniu z aplikacją Porsche Track Precision i zewnętrznymi znacznikami linii start/meta pozwala ona na precyzyjne rejestrowanie czasów przejazdu.
Z okazji premiery samochodu Porsche zaprezentowało również specjalny model zegarka. Czasomierz będzie dostępny wyłącznie dla nabywców pojazdu. Jego obudowę wykonano z lekkiego tytanu, rotor wzorowany jest na kutej, magnezowej obręczy 911 GT2 RS, tarczę wykonano z karbonu, a jej wzór nawiązuje do panelu wskaźników samochodu.
Porsche 911 GT2 RS jest dostępne w Polsce w cenie od 1 431 090 zł. Zegarek Porsche Design 911 GT2 RS Chronograph kosztuje 9450 euro.