Nowe Porsche 911 GT3 zakończyło dzień testów na legendarnej Północnej Pętli toru Nürburgring z czasem okrążenia 7 min i 12,7 s. Zatwierdzona do użytku drogowego „911”-tka o specyfikacji podobnej do swojego wyścigowego odpowiednika pobiła czas poprzednika o 12,3 s.
Porsche 911 GT3 na Nurburgringu
Kilka lat temu takie czasy okrążeń osiągały wyłącznie rasowe samochody wyścigowe na wyczynowych oponach typu slick (bez bieżnika).
Nowe Porsche 911 GT3 bardziej od poprzednika polega na technologii pochodzącej ze świata wyścigów. Jego wysokoobrotowy, wolnossący silnik o mocy 368 kW (500 KM) trafia również do wyścigowego modelu 911 GT3 Cup.
Porsche 911 GT3 na Nurburgringu
Wyposażony w skrętną tylną oś, siedmiostopniową przekładnię Porsche Doppelkupplung (PDK) oraz ogumienie Michelin Sport Cup 2 N1, sportowy wóz stanął na linii startu w górach Eifel w standardowej specyfikacji, bez przeróbek. Powietrze miało temperaturę 8 stopni, a asfalt – 14 stopni. Dla Larsa Kerna, kierowcy testowego Porsche, były to idealne warunki pomiarowe.
Zatwierdzone do jazdy po publicznych drogach tylnonapędowe coupé uzyskało swój najlepszy czas pod urzędowym nadzorem.