Porsche wprowadza do sprzedaży model 911 GT3 z pakietem Touring. Ten napędzany silnikiem o mocy 375 kW (510 KM) samochód pozostaje rasowym sportowcem, ale może otrzymać bardziej dyskretny, cywilny wygląd.
Porsche 911 GT3 z pakietem Touring
Nazwa „pakiet Touring” nawiązuje do wariantu wyposażenia 911 Carrera RS z roku modelowego 1973. Już wtedy jego istotą było połączenie purystycznego designu 911 z klasycznym wykończeniem wnętrza. Porsche powróciło do tej idei w 2017 r., gdy zaoferowało pakiet Touring dla poprzedniej generacji 911 GT3 (typ 991).
Z zewnątrz najbardziej rzucającą się w oczy różnicą jest brak mocowanego na stałe tylnego skrzydła 911 GT3. Niezbędną siłę docisku przy wysokiej prędkości zapewnia nierzucający się w oczy, automatycznie wysuwany tylny spojler. Kolejną cechą, który wyróżnia nowy wariant są srebrne listwy ozdobne z anodowanego aluminium o wysokim połysku wokół bocznych szyb. Przód jest w całości lakierowany na kolor nadwozia.
Porsche 911 GT3 z pakietem Touring
Nad wysokoobrotowym silnikiem znajduje się grill z logo „GT3 touring” o unikalnym wzornictwie. Nie tylko listwy ozdobne wokół szyb bocznych, ale i końcówki sportowego układu wydechowego mają srebrny kolor. W ramach opcjonalnego pakietu zewnętrznego Touring elementy te mogą zyskać satynowe wykończenie w kolorze czarnym. Moduły przedniego oświetlenia są w tym przypadku przyciemnione.
Wnętrze z rozszerzonym pakietem elementów wykończonych czarną skórą jest zarezerwowane wyłącznie dla GT3 z pakietem Touring. Front deski rozdzielczej oraz górne boczne sekcje paneli drzwi mają specjalne przetłoczenia powierzchni. Obręcz kierownicy, dźwignię zmiany biegów/wybierak przekładni, osłonę konsoli środkowej oraz podłokietniki i uchwyty na panelach drzwi pokrywa czarna skóra.
Porsche 911 GT3 z pakietem Touring
Środkowe panele foteli są wykończone czarną tkaniną, podobnie jak podsufitka. Na zagłówkach wytłoczono herb Porsche. Nakładki progów drzwi oraz elementy ozdobne na desce rozdzielczej i konsoli środkowej wykonano ze szczotkowanego aluminium w kolorze czarnym.
Wraz z pakietem Touring Porsche oferuje niemal kompletne wyposażenie opcjonalne modelu 911 GT3, które obejmuje wszystkie odcienie nadwozia i wzory obręczy, reflektory LED z systemami Porsche Dynamic Light System oraz Porsche Dynamic Light System Plus, różne systemy wsparcia kierowcy, hamulce PCCB, układ podnoszenia przedniej osi, wszystkie warianty foteli, pakiet Chrono i systemy nagłośnienia.
Porsche 911 GT3 z pakietem Touring
W przypadku siódmej generacji Porsche 911 GT3 systematyczny transfer wyścigowej techniki do modelu produkcyjnego posunął się dalej niż kiedykolwiek wcześniej: przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi, a także aerodynamika z tylnym skrzydłem typu „łabędzia szyja” (wykluczonym z pakietu Touring) oraz efektowny dyfuzor pochodzą z wyścigowego 911 RSR klasy GT, a czterolitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser o mocy 375 kW (510 KM) bazuje na sprawdzonej w wyścigach wytrzymałościowych jednostce napędowej 911 GT3 R.
Pomimo szerszego nadwozia, większych kół i dodatkowych rozwiązań technicznych masa własna nowego GT3 jest porównywalna z poprzednikiem. Wariant z manualną skrzynią biegów waży 1418 kg, a z dwusprzęgłową przekładnią PDK – 1435 kg. Nacisk na zmniejszenie masy własnej demonstrują: przednia pokrywa wykonana z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), szyby z lekkiego szkła oraz kute obręcze kół, a także lekki sportowy układ wydechowy.
Porsche 911 GT3 z pakietem Touring
Wyścigowe geny widać w niemal wszystkich detalach nowego 911 GT3. Cyfrowy kokpit po raz pierwszy wyposażono w widok torowy: za naciśnięciem przycisku zawartość wyświetlaczy po lewej i prawej stronie centralnego obrotomierza zostaje zredukowana do najważniejszych informacji (ciśnienie ogumienia i oleju, temperatura oleju i chłodziwa oraz poziom paliwa). Kierowca ma łatwy dostęp do przełącznika trybów jazdy – umieszczono go na kierownicy. Pozwala to na szybkie przełączanie pomiędzy ustawieniami Normal a konfigurowalnymi programami Sport i Track.
Porsche oferuje 911 GT3 w cenie od 883 tys. zł brutto. Pakiet Touring można teraz zamówić jako bezpłatną opcję.